300 کارگاه کوچک تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است
کد خبر: 2615049
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
در خراسان جنوبی؛

300 کارگاه کوچک تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال 300 کارگاه کوچک تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان راه‌‌اندازی شده است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، 13 آذرماه در نشست مجمع عالی بسیج استان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید تا پایان سال 400 کارگاه تولیدی راه‌اندازی شود که تا کنون 300 کارگاه راه‌اندازی شده است.



وی بیان کرد: سال گذشته نیز 100 کارگاه تولیدی راه‌اندازی شد که با این احتساب تعداد کارگاه‌های راه‌اندازی شده در حوزه اقتصاد مقاومتی به 500 خواهد رسید.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های فرهنگی بسیج ترویج فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است، ادامه داد: سالانه حدود 15 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند و قریب 100 یادواره شهدا نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.



نظری عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال 70 هزار نفر از نمایشگاه تأثیرگذار آیه‌های استقامت بازدید کردند و در خرداد ماه نیز 4 هزار نفر به اردوی مراسم سالگرد ارتجال امام و 8 هزار نفر به سایر اردوهای فرهنگی اعزام شدند.



وی افزود: یکی از اقدامات بسیج آگاه‌بخشی در زمینه مضرات آن بود که در نتیجه آن حدود 400 نفر ماهواره‌های خود را تحویل پایگاه‌های مقاومت بسیج داده‌اند که این تحویل داوطلبانه بسیار حائز اهمیت است.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 4600 حلقه شجره طیبه صالحین در استان ساماندهی شده‌ است، گفت: بار اصلی محتوایی در آمادگی مبنای و عقیدتی را در اعضای بسیج را حلقه‌های شجره طیبه صالحین به دوش می‌کشند.



نظری اظهار کرد: در حوزه نظامی نیز 12 گردان امام حسین(ع)، 39 گردان بیت‌المقدس  و 72 گردان عاشورا و الزهرا در بسیج وجود دارد که به تنهایی جوابگویی تهدیدات دشمن در سطح استان است که از این ظرفیت مردمی نباید غفلت کرد.



وی با اشاره به اینکه رزمایش سالانه آمادگی گردان‌های نظامی بسیج استان نیز 15 و 16 اسفند ماه در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: در بسیج چهار سطح سازمانی داریم که شوراهای پایگاه‌ها، واحدها، کانون‌ها، شوراهای اقشار، مجامع شهرستانی و در نهایت مجمع عالی استان ها این چهار سطح را تشکیل می‌دهد.



حمیدرضا ورودی، مسئول مجمع عالی بسیج استان نیز گفت: هدف از این مجمع هم‌اندیشی در زمینه مسائلی که در دستور کار مجمع عالی قرار دارد  که برای امسال 2 موضوع در نظر گرفته شده است.



وی افزود: بحث آب با توجه به نیاز استان و خشکسالی‌های پی‌درپی و در حوزه فرهنگ نیز بررسی ماهواره  و شبکه‌های اجتماعی دو محوری است که برای بررسی در کارگروه‌های تخصصی مجمع عالی بسیج استان در نظر گرفته شده است.



مسئول مجمع عالی بسیج استان با اشاره به اینکه ماهواره و شبکه‌های اجتماعی جزء ابزارهای مشترکه هستند که هم استفاده مثبت و هم مضر می‌توان از آن کرد، یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که از این ابزار در راستای تعالی اخلاق و علم بهره مند شویم.

captcha