حماسه اربعین توطئه‌های نظامی و امنیتی استکبار را خنثی کرد
کد خبر: 2617764
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

حماسه اربعین توطئه‌های نظامی و امنیتی استکبار را خنثی کرد

گروه سیاسی: امام‌ جمعه خوی گفت: حماسه‌ای که مردم در ماه محرم به خصوص در اربعین حسینی تشکیل دادند توطئه‌های نظامی و امنیتی استکبار را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام سید‌رضی موسوی شکوری، امام‌ جمعه خوی 21 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پیاده‌روی میلیون‌ها نفر از شیعیان و سایر محبان اهل بیت(ع) اعم از اهل سنت و پیروان سایر ادیان به سوی کربلا اظهار کرد: این حماسه سیاسی و معنوی عمق ایمان مسلمانان به خاندان رسولخدا(ص) و پاسداری از ارزش‌های دینی را نشان می‌دهد و پاسخ کوبنده‌ای است به تمامی توطئه‌های نظامی و امنیتی استکبار جهانی، جریان‌های تکفیری و ارتجاع منطقه که می‌خواستند با ایجاد رعب و وحشت مسلمانان را از صحنه خارج ساخته و مسیر بیداری اسلامی را منحرف سازند.

حجت الاسلام شکوری  با بیان سخنانی در رابطه با منافقان گفت: دروغگویی، فریب دادن مردم، عدم انعطاف در برابر حق، فسق و آلودگی بر گناه، داشتن روحیه استکبار، شایعه پراکنی، پیمان شکنی، تندخویی و تندگویی، بدگمانی توأم با ترس از جمله ویژگی‌های منافقان از دیدگاه قرآن است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 20 صفر  و اربعین حسینی افزود: بر اساس نظر سید بن طاووس روز اربعین چهار گروه وارد سرزمین کربلا شدند، جابر صحابی رسولخدا(ص)، گروهی از بنی‌هاشم، جمعی از زنان آبادی‌های اطراف کربلا و اسیران اهل بیت(ع).

وی در ادامه مشخص نبودن اهداف دشمن از اسیر گرفتن، جیر‌ه‌بندی غذای اسیران، برخوردهای توهین‌آمیز امویان، بالای نیزه بردن سر شهدا و رفتارهای تند و خشن نگهبانان را از جمله تهدیدات کاروان اسیران کربلا در طول اسارت برشمرد و اظهار کرد: در عین حال اسیران رسالت عاشورایی خود را با بهترین وجه انجام دادند از آن جمله می‌‌توان حراست از عزت و عظمت خویش، محاکمه کردن مردم بی‌وفای کوفه از طریق ایراد خطبه، روشنگری مردم ناآگاه از طریق افشاگری مظالم بنی‌‌امیه، پاسخگویی کوبنده به یاوه گویی‌های ابن‌زیاد و تحقیر یزید در کاخ خود اشاره کرد.

حوزه و دانشگاه رسالت مشترک جهانی دارند

وی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت این دو مرکز علمی از جمله آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب بوده و بارها روی آن تأکید  فرمودند.

حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به آرمانگرایی ، ظلم ستیزی ، داشتن روحیه انقلابی ، عدالتخواهی به عنوان ویژگی‌های بارز طلبه و دانشجو گفت: امروز حوزه و دانشگاه رسالت‌های مشترک جهانی دارند از قبیل تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی ، مدیریت جریان بیداری اسلامی ، خنثی سازی توطئه‌های تبلیغی و فرهنگی استکبار علیه جهان اسلام، حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان اسلام را می‌توان نام برد.
 

captcha