اربعین حسینی هم‌وزن عاشورا حرمت دارد
کد خبر: 2617809
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

اربعین حسینی هم‌وزن عاشورا حرمت دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: اربعین حسینی یادآور درس‌ها و فرهنگ ارزشی کربلاست که از منظر امامان و پیشوایان دین جایگاه والایی داشته و هم‌وزن عاشورا حرمت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، امروز 21 آذر در مصلّی قدس این شهرستان اظهار کرد: نور اهل بیت(ع) پیوسته در قلوب مسلمین روشن است و هیچ قدرت و تهدیدی تاکنون نتوانسته ندای « لبیک یا حسین(ع)» مسلمانان را خاموش کند.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: علی‌رغم همه توطئه‌ها و تهدیدهایی که از سوی قدرت‌های متخاصم و مخالف اسلام وجود داشته و دارد، هرچه می‌گذرد عشق و اردات مردم به اهل بیت(ع) به ویژه عزاداری برای امام حسین(ع) بیشتر می‌شود.
وی افزود: رسول اکرم(ص) می‌فرماید: « انّ الحسین مصباح الهُدی وَ سَفینة النجاة»، حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، و همواره پیروان راستینش را به‌سوی سعادت راهنمایی می‌کند.
سلیمانی اظهار کرد: اربعین حسینی یادآور درس‌ها و فرهنگ ارزشی کربلاست که از منظر امامان و پیشوایان دین جایگاه والایی داشته و هم‌وزن عاشورا حرمت دارد.
وی در ادامه با اشاره به جنایات داعش و رژیم صهیونیستی افزود: امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پشتوانه اصلی داعش هستند و جنایتکاران وهابی و داعش به کمک دنیای استکبار مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در پایان گفت: رژیم صهیونیستی برای ترویج تفکر وهابیت و تکفیر، داعش را حمایت می‌کند و به هر وسیله‌ای می‌خواهد به تنه اسلام ضربه بزند و یکی از دلایل حملات و تجاوزات صهیونیست‌ها موفقیت ارتش سوریه در مقابل جنایتکاران وهابی داعش است.

captcha