ترویج سنت وقف در جامعه، نیازمند عزم همگانی است
کد خبر: 2618213
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده:

ترویج سنت وقف در جامعه، نیازمند عزم همگانی است

گروه اجتماعی: وقف، موضوعی همگانی است و باید همچون امر به معروف فراگیر شود زیرا تا زمانی که مردم به صورت یکپارچه پای کار نیایند، نمی‎توان در توسعه و ترویج وقف موفق عمل کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که این شهرستان به صورت شش دانگ موقوفه است، اظهار کرد: در طول سال‎های اخیر، 90 درصد دیدگاه مردم نسبت به امر وقف تغییر کرده است و در این عرصه شاهد رخدادهای خوبی در سطح شهرستان خدابنده بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین در سال‎های اخیر درخصوص اجرای نیات واقفین شهرستان سرمایه‎‌گذاری صورت گرفته و به‌ویژه در توسعه حرم حضرت قیدار نبی(ع) خدابنده نیز اهتمام ویژه‎ای صورت گرفته است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خدابنده تصریح کرد: خداوند متعال در آیه‎های متعدد قرآن کریم مردم را به انفاق دعوت کرده است که انجام این سنت حسنه، برای زندگی پس از مرگ آدمی، صدقه جاریه محسوب می‎شود.
حجت‎الاسلام محمدی نقش رسانه‎ها را در توسعه و ترویج فرهنگ وقف بی‌بدیل دانست و گفت: بدون تردید رسانه‎ها با معرفی واقفین و تبلیغ و اطلاع‎رسانی می‎توانند در آشنایی بیشتر مردم با سنت حسنه وقف مؤثر عمل می‎کنند.

امسال 7 مورد وقف انتفاعی در خدابنده به ثبت رسیده است
وی متذکر شد: وقف، موضوعی همگانی است و باید همچون امر به معروف فراگیر شود زیرا تا زمانی که مردم به صورت یکپارچه پای کار نیایند، نمی‎توان در توسعه و ترویج وقف موفق عمل کرد.
این مقام مسئول بیشترین وقف‎های امسال شهرستان خدابنده را مربوط به موقوفات انتفاعی دانست و یادآور شد: احداث خانه عالم و کتابخانه در راستای توسعه و ترویج علوم در این منطقه از جمله نیات واقفین در وقف‌های امسال است که تعداد آن‌ها به 7 مورد می‌رسد.
حجت‌الاسلام محمدی در پایان یادآور شد: وقف، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار(ع) است که با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی و توسعه مشارکت‎های اجتماعی می‌توان در این عرصه فعال بود.

captcha