زائران کربلا تا پایان صفر برای خروج از عراق مهلت دارند
کد خبر: 2620305
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

زائران کربلا تا پایان صفر برای خروج از عراق مهلت دارند

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه بیش از نیمی از زائران کربلا به کشور وارد شده‌اند، گفت: مهلت بازگشت زائران با رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان ماه صفر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی - امنیتی استانداری ایلام سه‌شنبه، 25 آذر در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی قرارگاه اربعین حسینی در مرز مهران، اظهار کرد:  تردد روزانه 100 تا 200 هزار زائر از مرز و تأمین امنیت آن‌ها نیازمند عزمی جهادی است که نیروی انتظامی به خوبی توانست از عهده آن برآید.
وی گفت: با وجود اینکه شهر مهران و محورهای مواصلاتی در استان ایلام از نظر زیرساخت‌ها با کمبودهایی همراه است ولی نیروی انتظامی علاوه بر جبران این کمبودها به نحو مطلوبی امنیت را برای یک میلیون زائر در مسیر رفت و برگشت برقرار کرد.
معاون سیاسی - امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه 3900 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مورد نیاز است، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد زیادی اتوبوس بین شهری و درون شهری از استان‌های دیگر به این امر اختصاص یافته است ولی با این حجم زیاد زائر کافی نیست.
کلانتری گفت: بیش از نیمی از زائرانی که در حماسه اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت داشتند وارد میهن اسلامی شده‌اند و به تدریج مابقی زائران تا پایان هفته و آخر صفر وارد کشور می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مهلت بازگشت زائران با رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان ماه صفر تمدید شده است، گفت: این موضوع باعث شده که ورود زائران در روزهای آتی با آرامش بیشتری صورت بگیرد.

captcha