روحانیت به پیروی از امام معصوم(ع) در خط مقدم دفاع از اسلام قرار دارد
کد خبر: 2623034
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
امام جمعه کاشان:

روحانیت به پیروی از امام معصوم(ع) در خط مقدم دفاع از اسلام قرار دارد

کانون خبرنگاران نبأ/روح‌الله باقری: آیت‌الله عبدالنبی نمازی گفت: این روحانیت است که به پیروی از امام معصوم(ع) در خط مقدم دفاع از اسلام قرار داشته و امروز وظیفه شیعه ارتقای این جایگاه است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه کاشان در روز 28 آذرماه با اشاره به فرارسیدن هفته وقف از وقف به‌ عنوان یکی از احکام الهی در نظام شرع اسلام و صدقه جاریه نام برد و بیان کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که بعد از فوت واقف نیز آثار و برکات آن به حساب او واریز می‌شود.

وی، حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه شیعه را یکی از نیازهای امروز و اولویت‌ها در امر وقف اعلام و تصریح کرد: اگر امروز اسلام بعد از یک‌هزار و 400 سال به ما رسیده است به واسطه زحمات و تلاش مراجع و علمایی است که کار حفاظت و ترویج آن را بر عهده داشته‌اند و همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ارتقای ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را وظیفه امروز شیعه دانست و تأکید کرد: این روحانیت است که به پیروی از امام معصوم در خط مقدم دفاع از اسلام قرار داشته و امروز وظیفه شیعه ارتقای این جایگاه است.

آیت‌الله نمازی گفت: جوانانی که امروز در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند در آینده هر یک از آنها یک عالم، مجتهد و مبلغی خواهند شد که از اسلام دفاع خواهند کرد، لذا افرادی که استطاعت مالی دارند می‌توانند برای تقویت حوزه‌های علمیه و سربازان امام زمان(عج) همکاری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تقویت تعظیم شعائر و عزداری امام حسین(ع)، اشتغال برای جوانان، رسیدگی به ایتام، ساخت مسکن برای نیازمندان و.. را از اولویت‌های بعدی وقف نام برد و افزود: راهپیمایی روز اربعین امسال باعث شد تا شعار عاشورا و کربلا به سراسر جهان مخابره شود و این راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، مشت محکمی بر صورت استکبار جهانی و صهیونیست شد.

آیت‌الله نمازی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی و شهادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: پیامبر اسلام مظهر رحمت واسعه است و پیروان او نیز مظهر مهر و محبت و مهربانی با همسر و فرزندان، ارحام، همسایگان و خلق خدا هستند.

وی همچنین با تسلیت رحلت آیت‌الله غیوری، نماینده امام و رهبری در سازمان هلال احمر کشور گفت: آیت‌الله غیوری مسجدی داشت که پایگاه جوانان مجاهد و اسلامی در خط امام بود که در این مسجد صندوق خیریه‌ای را نیز برای کمک به نیازمندان تأسیس کرد بود ضمن این که در حادثه سیل چند سال قبل شهرستان کاشان، با حضور در مناطق سیل‌زده کاشان کمک‌های شایانی را برای جبران خسارات وارده داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به اذعان دولت آمریکا بر اشتباه بودن تحریم‌ها علیه کوبا گفت: بعد از گذشت 50 سال از تحریم‌های آمریکا بر علیه دولت و ملت کوبا امروز اوباما، رئیس جمهور آمریکا صریحا اعلام کرد تحریم‌های آمریکا بر علیه کوبا اشتباه بوده است.

آیت‌الله نمازی افزود: فیدل کاسترو رهبر کشور کوبا با وجود گرایش مارکسیستی هیچ ارزشی برای نظام سرمایه‌داری آمریکا قائل نیست و یک تنه در بین کشورهای آمریکای لاتین در برابر آمریکا ایستاد و سازمان جاسوسی سیا آمریکا تلاش زیادی کرد تا فیدل کاسترو را ترور کند اما موفق نشد. ملت ایران امروز به اوباما هشدار می‌دهد تا اشتباهی را که درمورد ملت دولت کوبا انجام داد در مورد ملت حسینی و علوی و شجاع و مقاوم ایران تکرار نکند و همان گونه که بارها اعلام کرده‌ایم بار دیگر اعلام می‌کنیم تحریم‌های آمریکا برای ملت و دولت ایران هیچ تأثیری ندارد.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا بر علیه ملت ایران برای آمریکا هیچ بهره‌ای به غیر از انزوای جهانی به همراه نداشته است.

نماینده ولی فقیه درکاشان، حمله تروریستی گروه طالبان به یک مدرسه در پیشاور پاکستان را که منجر به کشته شدن 132 نفر و زخمی شدن 250 دانش‌آموز 7 تا 15 ساله پاکستانی شد را محکوم کرد و گفت: این حادثه تلخ باعث انزجار و واکنش گسترده جهان اسلام شد و بسیاری از کشورهای اسلامی آن را محکوم کردند.

آیت‌الله نمازی این جنایات را یکی از هزاران جنایات سازمان سیا و سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها دانست و یادآور شد: گروه‌های طالبان، القائده وداعش فرزندان نامشروع سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هستند و همه این جنایات در پرونده سیاه آمریکا ثبت و ضبط است.

وی یادآورشد: علاوه بر حادثه تلخ پیشاور، در یمن نیز گروه تروریستی القائده با انفجار دو خودرو 31 نفر کشته شدند که 20 نفر از کشته‌شدگان کودکان و دانش‌آموزان بودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به فاش شدن هزینه دو تریلیون و 700 مییلون دلاری آمریکا در جنگ با افغانستان و حمله به عراق و اشغال این کشور گفت: این روزنامه آمریکایی گفته است، آمریکایی‌ها در جنگ 13 ساله در افغانستان تاکنون یک تریلون دلار و در حمله به عراق و اشغال این کشور نیز یک تریلون و700 میلون دلار هزینه کرده‌اند.

آیت‌الله نمازی در ادامه با اشاره به این که نارضایتی مردم در آمریکا، این کشور را به مرز بحران برده است، گفت: امروز مردم آمریکا آگاه شده و در شعارهای خود مشروعیت نظام سیاسی آمریکا را زیر سئوال برده‌اند به طوری که در شعارهای خود اعلام کرده‌اند انقلاب تنها راه مقابله با نژادپرستی است.

وی افزود: مردم آمریکا معتقد هستند شعار دموکراسی تنها بهانه و پوششی برای تسلط سرمایه‌داران برای در اختیار داشتن قدرت در آمریکا است، لذا آگاهان سیاسی اعلام کرده‌اند در آینده نظام سیاسی و حکومت آمریکا توسط مردم این کشور از درون متلاشی خواهد شد.

captcha