روزشمار هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 2623217
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

روزشمار هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آغاز هفته وقف و اعلام روزشمار این هفته در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: از 29 آذر تا 5 دی‌ماه به نام هفته وقف نامگذاری شده که به‌مناسبت این هفته در جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری در جامعه ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی در تشریح روزشمار هفته وقف، اظهار کرد: اولین روز از هفته وقف به نام وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری نامگذاری شده که همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسیان افزود: دومین روز از هفته وقف همزمان با 28 ماه صفر و سالروز شهادت امام حسن(ع) با عنوان وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) نامگذاری شده که ویژه برنامه مراسم 28 صفر وزیارت نامه حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، عیادت از واقفین و متولیان مریض، ارائه خدمات رایگان از محل درمانگاه‌های موقوفه و ... در قالب این روز صورت خواهد گرفت.

مدیر کل اوقاف استان افزود: وقف، علم و فن‌آوری و نقش حوزه و دانشگاه عنوان سومین روز از هفته وقف است که ویژه برنامه‌های این روز نیز با محوریت این مهم در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی، وقف تجلی مودت اهل‌بیت(ع) با تکریم امامزادگان را عنوان چهارمین روز از هفته وقف برشمرد و گفت: وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات عنوان پنجمین روز از هفته وقف است.

وی ادامه داد: ششمین روز از این هفته نیز به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده که همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در سطح استان پیش بینی شده که اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان در پایان وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی را عنوان آخرین روز از هفته وقف برشمرد.

captcha