نگاه ویژه به احداث زائرسرا برای زوار حسینی در مهران
کد خبر: 2624994
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کلانتری تأکید کرد:

نگاه ویژه به احداث زائرسرا برای زوار حسینی در مهران

گروه اجتماعی: معاون استاندار ایلام با اشاره به تردد 70 درصد زوار حسینی از مرز مهران، گفت: یقیناً در سال‌های آینده این حضور افزایش می‌یابد، لذا نگاه ویژه به احداث زائرسرا برای زوار کربلا در شهر مهران ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی-امنیتی استانداری ایلام امروز، یکم دی‌ماه در همایش استانی «یاوران وقف»، اظهار کرد: مسیر زندگی که برگرفته از آیات و روایات و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت است نشان می‌دهد زندگی عبث و بیهوده نیست و مسیری هدفمند دارد که باید به ‌گونه‌ای منتهی به عبودیت فرد شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی هیچ‌کس به مقام والا و عالی انسانی نمی‌رسد مگر اینکه از چیزهایی که دوست دارد احسان کند، گفت: وقتی طبیعت هر شخصی از تلاش برای کسب روزی بیشتر است نباید به حریم آن‌ها تعرض شود تا اینکه دریابند راه رستگاری گذشت از چیزهایی است که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، همچون دوران دفاع مقدس که پدران و مادران، فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند و به این مقام بزرگ رسیدند.
کلانتری افزود: امروز نگاه به وقف بسیار گسترده شده است و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری امور موقوفی با توجه به نیازهای اجتماع که مدرسه، بیمارستان و درمانگاه است معطوف شده است این به این معناست آدم‌های دانا و زیرک وقف می‌کنند تا همچون چشمه زلال در جوشش باشند و سایر مسلمانان را از آن بهره‌مند کنند.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه فرهنگ وقف به‌عنوان سیره اهل‌بیت(ع) نیازمند ترویج بیش‌ از پیش است، گفت: تبلیغ و تشریح درست امر وقف باعث می‌شود فطرت الهی انسان به جوشش درآید و در یک هفته 5 مورد وقف را نظاره‌گر باشیم پس چنین فرآیندی نیازمند کار کارشناسانه و تدوین برنامه‌ای منسجم و قوی است.
وی تأکید کرد: ضرورت جامعه ایلام نگاه ویژه به احداث زائرسرا برای زوار حضرت اباعبدالله(ع) در شهر مهران است به این امر مهم باید توجه شود چرا که وقتی 70 درصد ایرانی‌های عازم عتبات عالیات به دلیل امنیت، کوتاهی مسیر و میزبانی مردم چنین مرزی را انتخاب می‌کنند یقیناً در سال‌های آینده این حضور افزایش چشمگیری خواهد داشت و نیازمند زائرسراهای بیشتر برای ترویج فرهنگ عظیم عاشورا هستیم.

captcha