رسانه‌ها مؤثرترین عامل ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند
کد خبر: 2625349
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
حجت‌الاسلام کاروند:

رسانه‌ها مؤثرترین عامل ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی، گفت: رسانه‌های جمعی یکی از اثرگذارترین و قوی‌ترین عامل برای تبلیغ و ترویج وقف متناسب با نیازهای روز جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز، 3 دی‌ماه در نشست با مسئولان صدا و سیمای مرکز ایلام به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: خوشبختانه با تبلیغات به روز و گسترده رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیمای مرکز ایلام، فرهنگ وقف به خوبی در بین مردم استان شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه مردم این استان همواره اهل کار خیر هستند، گفت: در این زمینه یکی از مشوق‌های اصلی در راه ترویج و گسترش سنت حسنه وقف در استان صدا و سیماست.
حجت‌الاسلام کاروند، افزود: واقفان، امروز به این امر پی برده‌اند که وقف تنها ساخت مسجد و حسینیه نیست بلکه بسیاری از نیازهای روز جامعه و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قرآنی با این امر خیر مرتفع می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: این اداره کل طی سال‌های اخیر با تعامل خوبی که با صدا و سیمای مرکز ایلام داشته، توانسته برنامه‌هایی در حوزه ترویج و تبلیغ وقف در این رسانه تولید و پخش کند.
رحیم‌زاده، مدیرکل صدا وسیمای مرکز ایلام نیز در این نشست، ساخت برنامه‌های تبلیغی وقف را یکی از وظایف خطیر صدا و سیما دانست و گفت: تبلیغ و ترویج این سنت حسنه تنها وظیفه سازمان اوقاف نبوده بلکه همه باید در نهادینه کردن این فرهنگ دخیل باشیم.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست از جمعی از خبرنگاران، معاونان خبر، صدا و سیما که در حوزه وقف، اداره کل اوقاف استان را یاری نمودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

captcha