روزمرگی؛ آفت جامعه اسلامی/ در بحث وقف به روزمرگی مبتلا نشویم
کد خبر: 2643571
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

روزمرگی؛ آفت جامعه اسلامی/ در بحث وقف به روزمرگی مبتلا نشویم

گروه اجتماعی: امام‌ جمعه خوی گفت: دچار شدن به روزمرگی برای جامعه اسلامی یک آفت است و مسئولان نباید هرگز در مباحث مربوط به وقف و موقوفات به روزمرگی مبتلا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام سید‌رضی موسوی‌شکوری، امام‌ جمعه خوی آذربایجان‌ غربی در همایش «یاوران وقف» که امروز، 7 دی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه وقف و موقوفات موضوعات زیادی مطرح است که در طول 35 سال انقلاب اسلامی آن طور که باید به آن‌‌‌‌ها توجه نشده است، مسئولان باید دقت کافی و لازم را در انجام امور داشته باشند و از روزمرگی در کارها بپرهیزند زیرا روزمرگی و عادت آفتی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل کردن امامزاده‌‌ها به قطب‌های فرهنگی‌ تحولی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت ولی اوقاف یک تشکیلات فقهی است و باید در صدر آن یک روحانی وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام شکوری وی با اشاره به احادیثی از امام صادق(ع)، گفت: بررسی و تحلیل مسائل مربوط به فقه در شریعت اسلام، پژوهش و تبیین در سیره اهل بیت(ع) در حوزه وقف، بررسی نقش وقف در پیشرفت جامعه اسلامی، برنامه‌ریزی جامعه برای موقوفت غصب شده، برگزاری همایش‌های توجیهی برای مستأجران موقوفات در استان، تهیه دایرِة‌المعارف جامع در زمینه موقوفات جهان اسلام از کارهای است که اداره اوقاف و امور خیریه لازم است در جهت پیشبرد اهداف اسلامی به‌خصوص وقف انجام دهد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری‌اسلامی ایران باید در سطح بین‌المللی بحث کند، اظهار کرد: مصرف کردن موقوفات در غیر از امور وقف شده تاثیرات بسیار منفی را دارد که مسئولان باید دقت لازم را بر این موضوع داشته باشند.

امام‌ جمعه خوی در پایان بیان کرد: متأسفانه امروزه با پدیده شوم موقوفه‌خواری مواجه هستیم که عدم توجه افراد به احکام شرعی یکی از دلایل اصلی این پدیده محسوب می‌شود.

captcha