برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند قرآن کریم در مشهد
کد خبر: 2652306
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
غلامی خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند قرآن کریم در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد، از برگزاری دوره آموزش هدفمند قرآن کریم در قالب پنج مرحله آموزشی در سطح شهر مشهد خبر داد.

حمید غلامی، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری دوره آموزش هدفمند قرآن کریم در قالب پنج مرحله آموزشی در سطح شهر مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش هدفمند قرآن کریم در قالب پنج مرحله آموزش با عناوین پیشگامان قرآن، شاهدان قرآن، منادیان قرآن، یاوران قرآن و تالیان قرآن پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در مرحله پیشگامان قرآن، صحیح خوانی و حفظ مقدماتی یک، در مرحله شاهدان قرآن نیز فصیح‌خوانی مقدماتی یک، حفظ مقدماتی دو و احکام به قرآن آموزان آموزش داده می‌‌شود.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با اشاره به اینکه در مرحله سوم که منادیان قرآن هستند فصیح‌خوانی مقدماتی دو، مفاهیم یک حفظ پیشرفته یک آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین شهروندان علاقه‌مند در مرحله آموزشی یاوران قرآن نیز فصیح‌خوانی تکمیلی، حفظ پیشرفته دو و مفاهیم دو، مرحله آموزشی تالیان قرآن نیز دوره‌‌های تخصصی(صوت ولحن، حفظ تکمیلی)، شناخت و تدبر در قرآن ترجمه و مفاهیم، آشنایی با سیره اهل بیت(ع) را فرا خواهند گرفت.

غلامی با اعلام اینکه ثبت نام این دوره تا پایان دی‌ماه در تمامی فرهنگسراهای مشهد انجام می‌شود، افزود: شروع کلاس‌ها از بهمن‌ماه است که برای راحتی حال شهروندان این کلاس‌ها در مؤسسات قرآنی، مساجد و پایگاه‌های بسیج سطح شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی به کتاب آمورشی صحیح‌خوانی قرآن اشاره و بیان کرد: با تعاملاتی که با جامعه قاریان قرآن کریم صورت گرفت، فراگیران کتاب روخوانی قرآن کریم نوشته محمدعلی شفیعی مومن را در این دوره آموزش می‌بینند.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در پایان با اعلام اینکه تمامی شهروندان قبل از حضور در هر دوره تعیین سطح خواهند شد، یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در خیابان خواجه‌ربیع، خواجه‌ربیع 7 مراجعه کنند یا با شماره 8 – 3742900 داخلی 150 و 151 تماس گیرند.    

 

captcha