ثبت انجمن خادمان قرآن کریم تا پایان سال جاری
کد خبر: 2674423
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
حجت‌الاسلام حشمتی خبر داد:

ثبت انجمن خادمان قرآن کریم تا پایان سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت انجمن خادمان قرآن کریم، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این انجمن تا پایان سال جاری به صورت رسمی ثبت شده و پس از آن مجمع‌های این انجمن را تشکیل می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اندیشی خادمان قرآن دستاوردهای ارزشمندی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه باید قدرشناس خادمان قرآنی باشیم، گفت: در این هم‌اندیشی سعی شد از حضور این بزرگان  و نظرات آن‌ها استفاده کنیم، در همین راستا کارگروه‌های هشتگانه‌ای را با حضور اساتید و خادمان قرآنی برگزار شد و در خصوص اساسنامه خادمان قرآن کریم نکات خوبی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به ثبت انجمن خادمان قرآن کریم، گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته این انجمن تا پایان سال جاری به صورت رسمی ثبت کرده و پس از آن مجامع را تشکیل می‌دهیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: علاوه بر خادمان قرآنی که در این هم‌اندیشی و کارگروه‌های هشتگانه حضور داشتند و نظراتی را ارائه کردند لذا سعی ما این است از نظرات خادمانی که حضور نداشتند، نیز در خصوص اساسنامه استفاده کنیم.

عضوگیری انجمن خادمان قرآن کریم پس از تأسیس رسمی

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های هشتگانه در نخستین هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم، ابراز کرد: این هشت کارگروه به صورت رسمی تصویب شد و پس از تأسیس رسمی انجمن خادمان قرآن کریم شروع به عضوگیری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه رتبه‌بندی یکی از وظایف اصلی مجمع‌ است، گفت: در هر انجمن و صنفی، افراد دارای امتیاز و رده‌های مخصوصی هستند که ما نیز برای امتیازدهی و تعیین سطح خادمان قرآن از مجمع کمک می‌گیریم.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قرار است از نظرات مراجعی که خودشان عضو خادمان قرآن کریم هستند، در خصوص این اساسنامه استفاده کنیم و آن‌ها نیز نظرات خود را در خصوص این اساسنامه ارائه کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه با اشاره به فعال‌سازی سایت انجمن خادمان قرآن کریم، عنوان کرد: این سایت به زودی راه‌اندازی می‌شود و مکانی را برای دبیرخانه آن در نظر خواهیم گرفت. 

captcha