آرمان‌های شهدا با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار حفظ می‌شود
کد خبر: 2721489
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
حسن‌خانی:

آرمان‌های شهدا با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار حفظ می‌شود

گروه سیاسی: فرمانده انتظامی بیجار گفت: حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان جز با ترویج فرهنگ ناب شهادت و ایثار در جامعه به ویژه در میان قشر جوان جامعه امکان‌پذیر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ایرج حسن‌خانی، فرمانده نیروی انتظامی بیجار شب گذشته، 27 دی ماه در دیدار با خانواده شهید پورحیدری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، از شهدا به عنوان اسوه‌های ایثار و فداکاری در عرصه جهاد با دشمنان یاد کرد.
وی با بیان اینکه ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگواران وظیفه تمامی افراد جامعه است، افزود: تکریم و تجلیل از مقام شهید و ترویج فرهنگ شهادت یک وظیفه و ضرورت برای تمامی آحاد جامعه است.
حسن‌خانی همچنین با قدردانی و تجلیل از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقا و استحکام انقلاب اسلامی دانست و ادامه راه شهدا را لازمه حفظ بقای نظام اسلامی نام برد.
وی با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا گنجینه‌های انقلاب اسلامی هستند و از جایگاه والایی در جامعه برخوردارند، عنوان کرد: حضور در کنار خانواده‌های شهدا تمرین صبر و استقامت و آموختن درس تواضع است.
فرمانده انتظامی بیجار با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و حفظ آرمان‌های شهدا مهم‌ترین وظیفه مسئولان و مردم است، خاطرنشان کرد: حفظ آرمان‌های شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از وظایف خطیر مردم و مسئولان است.
وی  با بیان اینکه امنیت کشور مرهون جانفشانی‌ها و خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنان است، تصریح کرد: حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان جز با ترویج فرهنگ ناب شهادت و ایثار در جامعه به ویژه میان قشر جوان امکان‌پذیر نیست.
حسن‌خانی از خانواده شهدا به عنوان الگوهای شکیبایی و ایثار در جامعه یاد کرد و افزود: وظیفه ما در برابر تمام جانفشانی‌های شهدا و شکیبایی خانواده‌های شهدا پاسداری از ارزش‌های شهدا است که امروزه مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است.
وی فرهنگ شهادت را تضمین‌ کننده آرامش جامعه برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نسل سوم نیازمند آشنایی با فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگری است باید با شناساندن شهدا و اهداف و بازگو کردن وصیت‌نامه شهدا، این آشنایی و شناخت را میسر سازند.

captcha