مسجد؛ پایگاه سازندگی و معرفت‌افزایی/ ترویج فرهنگ نماز از برکات حضور در مساجد است
کد خبر: 2735552
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش اظهار کرد:

مسجد؛ پایگاه سازندگی و معرفت‌افزایی/ ترویج فرهنگ نماز از برکات حضور در مساجد است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام فیروزجایی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دین اسلام مسجد به‌عنوان یک پایگاه سازندگی مطرح است، افزود: مسجد کانون هدایت افراد به‌سمت معرفت‌افزایی و تقواست.

حجت‌الاسلام میثم فیروزجایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یکی از عوامل مهم حضور قشر جوان در مساجد و جود یک روحانی خوش فکر، بانشاط و با برنامه در این مکان مقدس است و هنگامی‌که علم، دانایی، صداقت و اعتماد یک روحانی برای مردم به‌ویژه قشر جوان ثابت شد این روحانی در برنامه‌های تبلیغی خود موفق است.

نقش امام جماعت در مساجد

وی با بیان اینکه امام جماعت هر مسجد نقش مهمی در پیشرفت و ترقی این مکان دارد و رکن اصلی جذب جوانان به مسجد است، اظهار کرد: خوشبختانه روحانیان در قریب به اتفاق مساجد کشور از چنین ویژگی‌هایی برخوردارند.

حجت‌الاسلام فیروزجایی عنوان کرد: روحانیان باید بیشترین تلاش خود را در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد معطوف کنند؛ چراکه به‌طور معمول این قشر نسبت به بزرگسالان از همسن و سالان خود تأثیرپذیری بیشتری دارند؛ لذا ایجاد رابطه و تعامل سازنده بین روحانی و جوانان راهکار مناسبی برای جذب آنها به مساجد است.

تقوا اساس تحکیم بنیان هر خانواده‌ای است

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دین اسلام مسجد به‌عنوان یک پایگاه سازندگی مطرح است، ادامه داد: تقوا اساس تحکیم بنیان هر خانواده‌ای است و خانواده‌ای در این مسیر حرکت خواهد کرد که به ارزش‌های دینی واقف باشد؛ لیکن مسجد کانون هدایت افراد به‌سمت معرفت‌افزایی و تقواست.

حجت‌الاسلام فیروزجایی با بیان اینکه زمانی‌که والدین به اصول و ارزش‌های دین اهمیت دهند فرزندان نیز از آنها الگو می‌گیرند، عنوان کرد: بیان این نکته لازم است که نیازمندی فرزندان منحصر به غذا و پوشاک نیست،؛ بلکه آشنا کردن آن‌ها با مراکز دینی و مباحث دین، سفارش به نماز و زکات و فرمان به انجام واجبات و ترک محرمات نیز از نیازهای اصلی آن‌هاست.

وی با اشاره مسجد بهترین مکان برای آشنایی مردم و به‌ویژه جوانان با احکام و دستورات الهی است و پس از خانواده نقش مهمی در تربیت افراد و آشنایی آن‌ها با فرمان‌های الهی دارد، بیان کرد: از این رو برقراری ارتباط معنوی بین مسجد و خانواده آثار ارزشمند فراوانی برای جامعه به همراه دارد چراکه انسانی که در فضای معنوی مسجد و فضای صمیمی خانواده تربیت شود راه سعادت را پیدا کرده و در مسیر الهی قرار می‌گیرد.

توسعه و ترویج فرهنگ نماز؛ از مهم‌ترین برکات حضور در مساجد

حجت‌الاسلام فیروزجایی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ نماز از مهم‌ترین برکات حضور در مساجد است، مطرح کرد: تلاش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر هر مسلمانی واجب است و به‌‌ویژه اینکه ائمه جماعات باید در این خصوص اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان به نقش تأثیرگذار نخبگان و اساتید نیز در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه اشاره کرد و افزود: وقتی جوانی و دانشجویی مشاهده کند که یک ورزشکارو قهرمان ورزشی و استاد دانشگاه به نماز اهمیت می‌دهد و اول وقت وضو می‌گیرد و به نماز می‌ایستد ناخودآگاه از آن‌ها اثر می‌پذیرد؛ لذا اگر می‌خواهیم که فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود، باید خواص جامعه دقت نظر بیشتری نسبت به اقامه این فریضه الهی داشته باشند.

captcha