اجرای جشنواره بین‌المللی «رحمةللعالمین»/ اعلام فراخوان رشته‌های جشنواره قرآنی «آیات»
کد خبر: 2738875
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
امیرنیا خبر داد:

اجرای جشنواره بین‌المللی «رحمةللعالمین»/ اعلام فراخوان رشته‌های جشنواره قرآنی «آیات»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه جشنواره «رحمةللعالمین» مجزای از جشنواره آیات برگزار می‌شود،‌ گفت: فراخوان برخی رشته‌های این جشنواره در دهه فجر اعلام خواهد شد.

اصغر امیرنیا،‌ مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه فعالیت‌هایی برای برگزاری جشنواره قرآنی آیات صورت گرفته است،‌ گفت: جهت ساماندهی این جشنواره قرآنی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

رایزنی با استان‌ها برای میزبانی از بخش‌های مختلف
وی با بیان اینکه استان‌ها هنوز برای میزبانی از بخش خاصی از جشنواره اعلام آمادگی نکرده‌اند، افزود: رایزنی‌هایی با استان‌های مختلف برای اینکه برگزاری بخش خاصی را برعهده بگیرند صورت گرفته است اما هنوز استان‌ها میزبانی خود را اعلام نکرده‌اند.
امیرنیا با اشاره به طراحی هفته‌های قرآنی جهت برگزاری در استان‌ها بیان کرد: تصمیم ما بر برگزاری جشنواره قرآنی آیات است و برای این کار باید مذاکرات با استان‌‌ها جهت میزبانی‌ها به پایان برسد تا اگر استان‌ها موفق به میزبانی نشدند برگزاری جشنواره آیات از طریق ستادی پیگیری شود.
وی بار دیگر با تأکید بر  اینکه محور جشنواره قرآنی آیات بر تولید است،‌ گفت: زمانی که گفته می‌شود محور یک فعالیت تولیدی است به این معنا است که باید یک فرآیند زمان‌بر برای تولید محصولات جهت حضور در جشنواره صورت بگیرد،‌ بنابر این از تولید تا حضور در جشنواره حداقل سه یا چهار ماه طول خواهد کشید.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اعلام فراخوان برخی از رشته‌های جشنواره قرآنی آیات در دهه مبارکه فجر اشاره کرد و افزود: با اعلام این فراخوان کار برگزاری برخی رشته‌ها آغاز خواهد شد.

جشنواره رحمةللعالمین در پاسخ به هتک حرمت‌ها به پیامبر(ص)
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» که خبر برگزاری آن روز گذشته و در نشست خبری کمیته قرآن ستاد گرامی‌داشت دهه فجر اعلام شده بود، تصریح کرد:‌ بحث برگزاری جشنواره قرآنی رحمةاللعالمین که برای گرامی‌داشت پیامبر رحمت و مهربانی(ص) است، مجزای از جشنواره آیات است و به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

بین‌المللی بودن جشنواره رحمةللعالمین
امیرنیا با تأکید بر اینکه این جشنواره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره رحمةاللعالمین به خاطر هتک حرمتی که نسبت به پیامبر مکرم اسلام(ص) صورت گرفته است در رشته‌هایی همچون فیلم کوتاه و انیمیشن است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

captcha