مذاکره با حامیان اهانت به پیامبر(ص) قابل توجیه نیست
کد خبر: 2757631
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
امام جمعه زاهدان:

مذاکره با حامیان اهانت به پیامبر(ص) قابل توجیه نیست

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: مذاکره با حامیان اهانت به پیامبر(ص) و عدم توجه به این اقدام ننگین غربی‌ها برای کسانی‌که رهبری دیپلماسی کشور را در دست دارند، قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان روز گذشته، 3 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: نشر معارف الهی و تبلیغ دین خدا مسئولیت همه ائمه اطهار(ع) بوده، اما امام حسن عسکری(ع) علاوه بر آن، مسئولیت حفظ وجود نازنین امام مهدی(عج) در آن شرایط حساس نیز بوده است.
وی اظهار کرد: علم ایشان که از سرچشمه زلال عصمت و ولایت مایه گرفته بود، مایه حیرت دانشمندان زمان بود، از جمله یعقوب بن اسحاق کندی، فیلسوف بزرگ عرب که در مناظره با آن حضرت درمانده شد و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود سوزاند.
امام جمعه زاهدان در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت اخیر نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) گفت: کاریکاتور موهن پیامبر اسلام(ص) در حدود سه میلیون نسخه با 16 زبان منتشر شد، و نکته قابل تأمل این است که در چنین شرایطی تیم مذاکره‌کننده ایران با کسانی پای مذاکره نشست که با این حرکت قبیح موافق هستند.
وی بیان کرد: وقتی اعتقادات اسلامی را مورد تمسخر قرار داده‌اند، شایسته بود که تیم مذاکره‌کننده به نشانه اعتراض حضور پیدا نمی‌کرد تا ناراحتی و انزجار خود را از این حرکت غربی‌ها نشان دهد.
سلیمانی افزود: شاید تیم مذاکره کننده بگویند که منافع عظیمی پیش رویمان بود و اگر به تعویق می‌انداختیم از دست می‌رفتند، اما باید بدانند که به تعویق انداختن این مذاکرات آن هم به علت اعتراض به اهانت شرم‌آور به مقدسات اسلامی، منافعش بسیار بالاتر از چیزی بود که تیم مذاکره کننده بخواهد بدست آورد.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان اظهار کرد: عدم توجه به این اقدام ننگین غربی‌ها آن هم در حالی که حتی پاپ نیز در مقابل این حرکت سکوت نکرد، به طور قطع برای کسانی که رهبری دیپلماسی کشور را در دست دارند، قابل توجیه نیست.

captcha