لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان در ترویج سنت حسنه زکات
کد خبر: 2765442
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
حجت‌الاسلام نوری ابراز کرد:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان در ترویج سنت حسنه زکات

گروه اجتماعی: امام جمعه سلطانیه با تأکید بر اطلاع‌رسانی در خصوص برکات پرداخت زکات در سطح دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاهیان، فرهیختگان جامعه هستند و باید از ظرفیت آنها در امر اطلاع‌رسانی زکات و ترویج این سنت حسنه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه روز گذشته، 5 بهمن در جلسه شورای زکات این شهرستان، اظهار کرد: زکات جایگاه والایی در دین مبین اسلام و ٱموزه‌های دینی دارد.
وی با اشاره به تأکید بزرگان دین بر توجه به زکات و اجرایی کردن این فریضه الهی و دینی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: ما نیز باید به عنوان عضو جامعه اسلامی، در مسیر دین حرکت کرده و به این فریضه الهی توجه بیشتری داشته باشیم.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه، ابراز کرد: یکی از آثار مثبت پرداخت زکات، محرومیت‌زدایی از سطح جامعه و کاهش فاصله طبقاتی است.
حجت‌الاسلام نوری با بیان این‌که اصل و فلسفه جمع‌آوری زکات نیز کمک به محرومان و ایجاد عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: باید فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات نیز دقیقاً در این مسیر قرار گیرد.
وی، کاهش فاصله طبقاتی و همچنین احداث طرح‌های عام‌المنفعه را نیز از دیگر نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه عنوان کرد و افزود: این امر باید در جامعه اطلاع‌رسانی و تبیین شود.

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از دوره دانش‌آموزی آغاز شود
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که برخی از افراد آشنایی چندانی با فریضه زکات و احکام و وجوب آن ندارند، خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شود.
امام جمعه سلطانیه با تأکید بر برگزاری جلسات مشترک با بخشداران، دهیاران و عاملان زکات، تصریح کرد: باید در این جلسات مشترک نسبت به توجیه و تبیین این سنت حسنه اقدام شده و از مشارکت مسئولان در این امر بهره گرفته شود.
حجت‌الاسلام نوری بر امر تبیین و تبلیغ زکات و فرهنگ‌سازی ادای این فریضه الهی در سطح مدارس تأکید کرد و گفت: بهترین زمان برای ترویج این سنت حسنه، دوران دانش‌آموزی است.
وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی در خصوص برکات پرداخت زکات در سطح دانشگاه‌ها، تصریح کرد: دانشگاهیان، فرهیختگان جامعه هستند و باید از ظرفیت آنها در امر اطلاع‌رسانی زکات و ترویج این سنت حسنه استفاده شود.
در ادامه این جلسه، پرویز خالقی، فرماندار سلطانیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شهرستان در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات، تصریح کرد: نتیجه این امر جمع‌آوری 630 میلیون تومان زکات در شهرستان است.
وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک شورای زکات در این شهرستان، ابراز کرد: در این جلسات نسبت به اتخاذ تصمیم‌های مختلف در خصوص ترویج و تبلیغ بیش از پیش این سنت حسنه اقدام شده است.

captcha