برگزاری کارگاه‌ آموزشی روایت‌گری انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات مشهد
کد خبر: 2770085
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
در فرهنگسرای قرآن و عترت انجام شد؛

برگزاری کارگاه‌ آموزشی روایت‌گری انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات مشهد

گروه اجتماعی: کارگاه‌آموزشی روایت‌گری انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات مشهد صبح امروز در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کارگاه‌ آموزشی روایت‌گری انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات استان خراسان رضوی، صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه با حضور ائمه جماعات مشهد در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

در آغاز مراسم، حمید غلامی، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در رابطه با هدف برگزاری این کارگاه گفت: این برنامه با هدف آشنایی ائمه جماعات با فنون روایت‌گری ویژه انقلاب اسلامی بین دو نماز برای نمازگزاران و تبیین موضوع انقلاب اسلامی و بیان آن در حداقل زمان ممکن اجرا می‌شود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام مسلم وافی، کارشناس ارشد تخصصی تبلیغ قم و مسئول موسسه فرهنگی روایتگران نور گفت: طلابی که در مرکز تخصصی تبلیغ در قم  آموزش می‌بینند پس از 9 سال، گرایش تبلیغی خود را در آنجا انتخاب کرده و به سمت آن جذب می‌شوند، اساتید این مرکز  حدود 11 روش را برای تبلیغ شناسایی کرده‌اند.

وافی در ادامه تأکید کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب سخنرانی بالاتر از هر رسانه‌‌ای کاربرد دارد، بر همین اساس اخیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که دو روش مهم برای سخنرانی وجود دارد، نخست روش مصور است که با استفاده از پاورپوینت در سخنرانی صورت‌ می‌گیرد و دوم، روش ویدئوی رسانه‌ای است که همزمان با آن فیلم پخش می‌شود.

وی در ادامه درباره فواید روش ویدئو رسانه‌ای گفت: این روش در بسیاری از جهات کار استناد را آسان می‌کند و همچنین شامل رده‌های مختلف سنی می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام وافی برای نمونه کلیپی را از دوران پهلوی به صورت روایت‌گری برای حضار پخش و اجرا کرد.

captcha