فعالیت شهید مطهری نشان‌دهنده رسالت خطیر جامعه قرآنی در پیروزی انقلاب است
کد خبر: 2820264
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
حسینخانی:

فعالیت شهید مطهری نشان‌دهنده رسالت خطیر جامعه قرآنی در پیروزی انقلاب است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی‌ نقش جامعه قرآنی را در انقلاب و پیروزی آن بسیار مهم دانست و گفت: فعالیت‌های شهید مطهری و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهترین گواه نقش جامعه قرآنی در پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی ایران بر‌پایه آموزه‌های دینی و قرآنی است، گفت: قرآن سرمنشأ همه ارزش‌ها و تحولات انسانی است و انقلاب اسلامی ایران نیز به رهبری حضرت امام(ره) با تأسی بر فرهنگ قرآنی و آموزه‌های نورانی کلام وحی بود که توانست برابر رژیم طاغوت ایستاده و به پیروزی برسد.

الگوی حضرت امام(ره) در به ثمر رساندن نهضت انقلاب

وی بیان کرد: الگوی حضرت امام(ره) در به‌ثمر رساندن نهضت انقلاب اسلامی بر مبانی اسلامی و قرآنی استوار بود و امروز این وظیفه ماست که ریشه‌های این انقلاب را شناخته و ضمن صیانت از آن به سراسر جهان نیز عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام حسینخانی با تأکید بر لزوم ترویج و تبیین پیام انقلاب به نسل‌های آینده، اظهار کرد: تبیین و بیان اهمیت و اهداف انقلاب اسلامی ایران، چرایی آن و همچنین تبیین دستاوردها می‌تواند در ماندگاری این نهضت عظیم اثرگذار بوده و از تبدیل شدن آن به یک رخداد عادی جلوگیری کند.

حوزویان و دانشگاهیان؛ اولین انقلابیون

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه از حوزویان و دانشگاهیان به‌عنوان اولین انقلابیون و عناصر اثرگذار در پیروزی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران صرفاً یک رخداد سیاسی و یا تاریخی نبود؛ بلکه انقلاب اسلامی ایران تجسم بخش حقایق بود و ایثار و فداکاری، اتحاد و همدلی از مهمترین دستاوردهای آن به‌شمار می‌رود.

حسینخانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز موج بیداری اسلامی جوامع شده است، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران سبب جوشش و جنبش اسلامی در منطقه شده و دین مبین اسلام و انقلاب ایران به عنوان دین و نهضت مبارزه با استکبار و تنها پدیده مقاومت ‌مقابل استبداد الگوی سایر جهانیان قرار گرفته است.

نقش جامعه قرآنی را در انقلاب

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان، نقش جامعه قرآنی را در انقلاب و پیروزی آن بسیار مهم دانست و گفت: فعالیت‌های شهید مطهری و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهترین گواه نقش جامعه قرآنی در پیروزی انقلاب اسلامی است.

captcha