مهدویت، موضوع و بستر تاریخ بشری است/ دین‌یاری؛ شاخص انتظار
کد خبر: 2820286
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
رئیس مرکز تخصصی نماز:

مهدویت، موضوع و بستر تاریخ بشری است/ دین‌یاری؛ شاخص انتظار

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام کفیل موضوع و بستر تاریخ را مهدویت دانست و گفت: مهدویت و ظهور یک مثلث است که یک ضلع خداوند متعال، ضلع دیگر امام زمان(عج) است و ضلع سوم نیز ما باید تشکیل دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور امروز، 18 بهمن‌ماه در جمع دانشجویان بسیجی برادر دانشگاه‌های سراسر استان فارس حاضر در دوره خط امام(ره) استان فارس که در قم در حال برگزاری است، با اشاره به آسیب‌های معارف مهدویت، ظهور مهدی موعود(عج) را بزرگترین و مهم‌ترین حرکت و اتفاق عالم بشری دانست که به دست شیعیان عصر غیبت رخ می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه نخستین منتظر ظهور حضرت آدم(ع) بوده است به طوری که ایشان نخستین کسی است که درباره حضرت مهدی(عج) سخن گفته است، افزود: در طول تاریخ بشری اکثر پیامبران پیرامون مهدویت صحبت کرده‌اند به طوری که زنده‌ترین موضوع دوران اهل بیت(ع)، مهدویت بوده است.

کفیل با بیان اینکه حداقل ۲۰۰ آیه از کلام‌الله مجید، مهدوی است، گفت: 600 جمله در سخنان پیامبر اکرم(ص) درباره مهدویت است و این نشان می‌دهد که موضوع مهدویت در تمام تاریخ مهم بوده است.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور، موضوع و بستر تاریخ را مهدویت دانست و گفت: مهدویت و ظهور یک مثلث است که یک ضلع خداوند متعال، ضلع دیگر امام زمان(عج) است و ضلع سوم نیز ما باید تشکیل بدهیم و این مثلث یعنی اینکه در میان خداخواهان و امام‌خواهان، ما نیز باید خواهان باشیم.

وی اظهار کرد: در کشور ما سه گروه منتظر منفی هستند که گروه اول قائل به ایست هستند یعنی اینکه می‌گویند ما فقط دعا می‌کنیم که امام زمان(عج) ظهور کرده و مشکلات را حل کند. گروه دوم خوشحال گناه هستند و می‌گویند باید این اتفاقات بیفتد تا زمینه‌های ظهور مهیا شود و گروه سوم نیز مشوق گناه هستند و استدلال دارند که باید گناه کنیم تا جامعه از ظلم و جور پر شود تا امام زمان(عج) ظهور کند.

کفیل به شبهه‌ای مبنی بر اینکه برخی می‌گویند امام، رهبر و نظام خوب است اما اهداف این انقلاب باعث شده است که ظهور امام زمان(عج) به تأخیر انداخته شود، گفت: دلیل چنین شبهه‌ای این است که می‌گویند پیامبر می‌فرمایند خدا به وسیله او دنیا را پر از عدل و داد می‌کند که دنیا پر از ظلم و جور شده است. برخی این تفکر را دارند که برای آمدن حضرت موعود(عج) باید گناه زیاد شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در زمینه ظهور، علائم و شرایطی داریم به‌طوریکه ما هیچ نقشی در این علائم نداریم، گفت: علائم، وضع موجود را بیان می‌کند و می‌گوید که فساد و ظلم زیاد می‌شود اما نمی‌گوید بروید و این علائم را ایجاد کنید لذا علائم مقدمه ظهور نیست و امام برای ظهور، منتظر علائم نیستند بلکه منتظر شرایط هستند لذا منتظران ظهور نیز باید به سراغ احیای انتظار مثبت روند.

وی با اشاره به اینکه انتظار مثبت یعنی دین یاری و منتظر عین مجاهد است و جامعه باید منتظر شود، گفت: اثرگذاران تاریخ، دین یاران بودند و شاخص انتظار، دین یاری است لذا نقش ما در دوران ظهور دین یاری است.

کفیل با تأکید بر اینکه مهمترین کار ما مهدویت است و همه کارهای ما باید برنامه‌ریزی برای ظهور حضرت مهدی(عج) باشد، گفت: منتظر کسی است که اثرگذار باشد.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه انقلاب ما شروع زمینه‌سازی برای ظهور بود، گفت: امام(ره) فرمودند کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمان بگیرند تا زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود یعنی هدف انقلاب ما احیای دین بوده است و در این راستا نامه مقام م عظم رهبری به جوانان آمریکا شمالی و اروپا بسترساز ظهور است.

captcha