توسعه جهش‌گونه‌ آموزش قرآن پس از انقلاب اسلامی
کد خبر: 2827012
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
حسن محمدی بیان کرد:

توسعه جهش‌گونه‌ آموزش قرآن پس از انقلاب اسلامی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی، توسعه جهش‌گونه‌ای در حوزه آموزش و ترویج مفاهیم قرآن کریم در کشور رخ داد.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفتوگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «کتاب انقلاب ما قرآن است». ما معتقدیم شالوده و اساس انقلاب ما براساس آموزه‌های قرآنی است و فردی که رهبری این انقلاب و پرچمدار آن بوده است از مهمترین عاملان به قرآن و از افرادی است که تربیتش براساس آموزه‌های قرآنی بوده است.

محمدی بیان کرد: بنابر این ما معتقدیم که پس از این انقلاب هم با توجه به اهداف بنیانگذارش و پس از آن با رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، توسعه جهش‌گونه‌ای در حوزه آموزش قرآن و ترویج مفاهیم قرآنی در کشور داشته‌ایم و قطعاً فضای قرآنی قبل از انقلاب با فضای قرآنی پس از انقلاب، قابل قیاس نیست.

انقلاب اسلامی با یک راهبرد مشخص و معینی به سرانجامش نزدیک می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: به عقیده بنده دلیل اینکه انقلاب ما با یک راهبرد مشخص و معینی پیش می‌رود و با یک چارچوب مشخصی طی می‌شود دلیلش این است که آموزه‌هایش براساس آموزه‌های قرآنی است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب‌ها در مناطق و کشورهای دیگر به سرانجام نرسیده است، اضافه کرد: در برخی از انقلاب‌ها، می‌بینیم که رهبری قرآنی و دینی مشخصی وجود ندارد که این امر موجب انحرافات آن انقلاب و فاصله‌گیری از اهدافشان را فراهم می‌کند چون انقلاب مصر که از اهداف اصلی انقلابش خارج شد و آن هم به دلیل نبود رهبر جهت حفظ و نگهداری این انقلاب در چارچوب‌های مشخص به ویژه باورهای دینی بوده است.

محمدی با اشاره به ابراز گلایه مقام معظم رهبری(دامت برکاته) از اینکه قرآن در بین آحاد مردم آنگونه که باید و شاید ترویج داده نشده است، بیان کرد: بنابر این ما قطعا با آن نگاهی که مد نظر بنیانگذار انقلاب و رهبر است نرسیده‌ایم و شاید از آن جایگاه فاصله زیادی داریم و همواره باید به صورت جهادی تلاش کنیم تا قرآن به آنگونه که باید و شاید در فضای جامعه نهادینه شود.

captcha