مدرک‌گرایی کشور را به یک مسیر بی بازگشت می‌برد
کد خبر: 2829238
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
دکتر اخباری:

مدرک‌گرایی کشور را به یک مسیر بی بازگشت می‌برد

گروه دانشگاه: مهارت‌آموزی به یک دغدغه و فرهنگ تبدیل شود و اگر این کار صورت نگیرد، مدرک‌گرایی کشور را به یک مسیر بی‌بازگشت می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دکتر محمد اخباری، سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، در نشست رؤسای مراکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر گفت: ما باید توسط مراکز فرهنگ و هنر، مهارت‌آموزی را به یک دغدغه و فرهنگ تبدیل کنیم و اگر این کار صورت نگیرد، مدرک‌گرایی کشور را به یک مسیر بی بازگشت می‌برد.
وی افزود: ما دانشگاه نسل سوم هستیم و باید علم را تجاری‌سازی کنیم، این دیدگاه مقام معظم رهبری است که بر اقتصاد دانش‌بنیان تأکید می‌کنند و ما باید بتوانیم با بومی‌سازی، مهارت را آموزش دهیم و نیاز بازار کار را برآورده سازیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، گسترش مرزهای دانش، رفع مشکلات و معضلات، تربیت نیروی متخصص و توسعه مرزهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را چهار مسئولیت نظام آموزش عالی در هر کشوری دانست و افزود: ما باید هرم مهارتی کشور را اصلاح کنیم و به خروجی دانشگاه توجه ویژه داشته باشیم که چند نفر از فارغ‌التحصیلان ما وارد بازار کار شده‌اند.
دکتر اخباری ادامه داد: از دیگر مباحث اساسی نظارت و ارزیابی است، به‌ویژه ارزیابی اساتید که باید در این کار خبرگی ملاک عمل قرار گیرد.
وی در پایان تدوین سند راهبردی دانشگاه، اصلاح فرآیندها و بازنگری بخشنامه‌ها را از دیگر امور در دست اقدام برشمرد.
در این جلسه دکتر شاه‌آبادی، رئیس مؤسسه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر نیز در این نشست گفت: هدف ما در دو سال گذشته حمایت تمام و کمال از مراکز فرهنگ و هنر بوده است و مهم‌ترین نیاز آنها در حال حاضر ثبات بیشتر است.
وی افزود: ما در وزارت ارشاد به فارغ‌التحصیلان مراکز فرهنگ و هنر احساس نیاز می‌کنیم و انتظار داریم سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بر هم منطبق باشد.

captcha