دانشی که با شهد شهادت عجین شود، سعادت‌آفرین است
کد خبر: 2853947
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
ایمانی‌مقدم:

دانشی که با شهد شهادت عجین شود، سعادت‌آفرین است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: دانشی که با شهد شهادت، معرفت و معنویت عجین و همراه شود، قطعاً سعادت‌آفرین و اثرگذارتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از شهدا به عنوان چراغ‌های هدایت و سعادت نسل جوان و نوجوان یاد کرد و گفت: شهدا همانند شمع و چراغی در تاریکی هستند که با نور و روشنایی خویش راه را برای انسان‌های گمراه روشن می‌کنند و انسان‌ها نیز با بهره‌گیری از نور و روشنی این چراغ‌ها می‌توانند راه خود را در این دنیای تاریک پیدا کرده و در مسیر پیشرفت و سعادت گام بردارند.

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمنان سعی دارند انسان‌ها را از راه صحیح و صراط مستقیم منحرف کنند،اهمه افراد به‌ ویژه نسل‌های جوان ونوجوان برای رسیدن به موفقیت و ایستادگی در برابر دشمنان نیازمند الگو و شاخص‌های مستحکمی هستند تا آنها را به سمت سعادت هدایت کند و ولایت فقیه و شهدا بهترین این الگو و شاخص‌ها محسوب می‌شوند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه جای شهدا در دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها بهترین مکان برای تدفین شهدا هستند، افزود: دانشی که با شهد شهادت، معرفت و معنویت عجین و همراه شود؛ قطعاً سعادت آفرین و اثرگذارتر خواهد بود.

ایمانی‌مقدم روال تدفین شهدا در دانشگاه‌ها را امری ارزشی و مهم دانست و اظهارکرد: دانشگاه و دانشجوی امروز ما قطعاً به خود می‌بالد که میزبان شهدا به ویژه شهدای گمنامی است که برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب رفتند تا فانی فی‌الله باشند و هیچگونه اثر دنیوی از خودشان بر جای نگذارند.

وی با تأکید بر لزوم تکریم مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و دانشجو ادامه داد: شهید و شهادت در برگیرنده تمامی ارزش‌های انسانی از جمله ایثار، گذشت، فداکاری، ازخودگذشتگی، ولایت‌پذیری و ... است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان، اظهار کرد: تکریم مقام شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان بهترین راه زنده نگه‌داشتن شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و امید است بتوانیم با این مهم حداقل ذره‌ای دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

captcha