شهدا؛ برترین الگوی نسل جوان/ فرهنگ ایثار و شهادت همچون عاشورا زنده بماند
کد خبر: 2854979
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
شهردار اراک تأکید کرد:

شهدا؛ برترین الگوی نسل جوان/ فرهنگ ایثار و شهادت همچون عاشورا زنده بماند

گروه اجتماعی: عباسی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان، اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز نظام و انقلاب به برکت خون پاک شهداست.

محمدابراهیم عباسی، شهردار اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در تشریح جایگاه و مقام شهید و شهادت، گفت: جایگاه و مقام شهدا را خداوند در قرآن کریم با اشاره به آیه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» به خوبی تعریف و تبیین کرده‌اند و انسان‌ها در درک و وصف این جایگاه به مراتب ناتوان خواهند بود.

وی بیان کرد: خداوند در آیه 169 سوره مبارکه آل‌عمران فرموده‌اند؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌‏اند مرده مپندار؛ بلکه زنده‏‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده می‌‏شوند و همین آیه مصداق بارز مقام و جایگاه شهید و شهادت است.

عباسی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز نظام و انقلاب به برکت خون پاک شهداست و صیانت از آرمان‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروزی به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان امری اجنتاب‌ناپذیرست.

وی با اشاره به اهداف و ضرورت تدفین شهدا در دانشگاه‌ها، افزود: زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه لازم و ضروی است و محیط دانشگاه‌ها به‌عنوان محل رشد و شکوفایی نسل جوان و دانشجو بهترین مکان برای این مهم به شمار می‌روند و باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده و بهره را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشت.

شهردار اراک در پایان با اشاره به اینکه شهدا بهترین الگوی امروز نسل جوان و نوجوان هستند، یادآور شد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت همانند فرهنگ عاشورا زنده بماند، قطعاً می‌توان جامعه و نسل جوان را در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون داشت.

captcha