مبلّغانی برای ترویج وقف تربیت شوند
کد خبر: 2865111
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
رئیس اداره اوقاف بیرجند:

مبلّغانی برای ترویج وقف تربیت شوند

گروه اجتماعی: همان‌طور که برای هر سنت نیک احتیاج به تبلیغ و آگاهی داریم شایسته است مبلّغانی برای وقف تربیت شوند که وقف را به صورت یک نظام شناخته شده به مردم معرفی و از هدر رفتن ثروت‌ها و موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنند.


حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: اوقاف متولی اصلی میراث واقفان خیراندیش است و همه مردم و مسئولان باید در ترویج این امر مهم و احیای موقوفات اوقاف را یاری کنند.



وی بیان کرد: همان‌طور که برای هر سنت نیک احتیاج به تبلیغ و آگاهی داریم شایسته است مبلغانی برای وقف تربیت شوند که وقف را به صورت یک نظام شناخته شده به مردم معرفی و از هدر رفتن ثروت‌ها و موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنند.



رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند وظایفی را برای متولیان تشریح کرد و افزود: متولیان باید موقوفات را حفظ و نگهداری کنند و همچنین باید هزینه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر موقوفات ایجاد کنند و آن‌ها را در راستای نیت واقفان هزینه کنند.



خدائی مطرح کرد: آشنایی به قوانین و مقررات نه تنها زمینه اداره مطلوب موقوفه را فراهم می‌سازد بلکه می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت هدفمند برای آینده نیز باشد به‌عبارت دیگر کسی که نسبت به مقررات آشنایی دارد در اداره موقوفه در حال و آینده موفق خواهد بود.



وی با اشاره به اینکه استفاده چندمنظوره و سازماندهی شده از وقف باعث رغبت مردم در ایجاد فضاهای مورد نیاز در هر منطقه‌ای می‌شود، عنوان کرد: اگر موقوفات احیا و نرخ اجاره آنان واقعی شود و در راستای نیت واقف عمل شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.



رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند گفت: باید برای گسترش فرهنگ وقف یک انسجام فکری و حرکتی چند جانبه از سوی نهادهای مختلف و مردمی صورت بگیرد که وقف به‌عنوان یک آموزه دینی مهم جامعه مطرح شود



خدائی یادآور شد: انسان باید کاری را کند که برای خود اثری ماندگار بگذارد، از این‌رو از پیامبر اسلام روایت است همه‌چیز فناپذیر است غیر از صدقه جاریه و علمی که مردم از آن منتفع شوند و فرزند صالح که دعاگوی پدر باشد.

captcha