بقاع متبرکه قم ظرفیت لازم برای ترویج آموزه‌های اسلامی را دارا هستند
کد خبر: 2924633
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

بقاع متبرکه قم ظرفیت لازم برای ترویج آموزه‌های اسلامی را دارا هستند

کانون خبرنگاران نبأ/ جواد بیطرفان: سرپرست معاونت امور زائرین استانداری قم گفت: بقاع متبرکه متعددی در قم وجود دارند که ظرفیت بسیار مناسبی را برای ترویج آموزه‌های اسلامی و اندیشه‌های دینی و انقلابی و رهنمودهای امام و رهبری را دارا هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، یونس عالی‌پور، سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران در هم‌اندیشی توجیهی طرح نوروزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که در مجتمع فرهنگی امام‌زاده سید علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: لازم است علاوه بر کارهایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته، اقدامات جدیدتری در نوروز 94 انجام دهیم که یکی از آنها توجه بیشتر به بقاع متبرکه است.

وی افزود: امام‌زادگان فراوانی در قم مدفون هستند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر در شهرهای دیگر بودند هر یک مرکز آن منطقه می‌شدند.

سرپرست معاونت امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه باید در بقاع متبرکه، خوراک فرهنگی مناسبی برای زائرین و مسافران نوروزی فراهم باشد، گفت: هیچ شهری نمی‌تواند در این زمینه مانند قم ظرفیت‌های بالقوه داشته باشد و آنها را به فعلیت برساند.

وی ادامه داد: هم صدایی و هماهنگی خوبی برای رسیدن به وحدت ملی و توسعه پایدار لازم است که این هم صدایی باید از قم شنیده شود.

عالی‌پور با اشاره به دستور استاندار قم مبنی بر تدارک گسترده به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی در سال ،94 عنوان کرد: قم این ظرفیت را دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای، خوراک فکری، معنوی و فرهنگی برای زائران میلیونی فراهم کند.

سرپرست معاونت امور زائرین استانداری قم، گفت: برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و بقاع متبرکه یکی از برنامه‌هایی است که در نوروز 94 در قم اولویت دارد؛ انتظار این است که خیران هم در ایفای فرهنگ‌سازی و تهیه محصولات فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی به ویژه در بقاع متبرکه نقشی داشته باشند.

وی تصریح کرد: رعایت نظافت و زیباسازی اماکن مقدسه یکی از مواردی است که جزو انتظارات زائران قرار دارد و باید به این مهم توجه داشت؛ بقاع متبرکه رسانه‌ای فرهنگی و کانالی برای انتقال پیام های دینی در سطح جامعه ما هستند و می‌توان با استفاده از همین ظرفیت، دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی برای زائران برنامه‌ریزی کرد.

عالی‌پور ضمن تأکید بر لزوم خوش برخوردی خادمان بقاع متبرکه با زائران و گردشگران نوروزی افزود: آستان مقدس امامزادگان باید مرکز انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی باشند و ائمه جماعات در این اماکن باید به شرایط روز هم توجه کنند و مفاهیم سیاسی مورد نیاز را در اختیار زائران قرار دهند.

سرپرست معاونت امور زائرین استانداری قم افزود: این آمادگی وجود دارد که با کمک اوقاف و سایر دستگاه‌ها، فضای فرهنگی خاصی را در قم به وجود بیاوریم که انگیزه زائران نوروزی جهت انجام مجدد سفر به قم افزون شود.

وی بیان کرد: میلیون‌ها نفر مسافر و زائر سالانه به قم سفر می‌کنند که همین امر ظرفیت مناسبی را برای ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی و انتقال رهنمودهای امام و رهبری به وجود می‌آورد که از این استعداد و ظرفیت باید بخوبی استفاده بهینه شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلطان احمدی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۱۵:۲۲
0
0
سلام این هم اندیشی شنبه 9 اسفند با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور برگزار شده که خبر را خیلی با تاخیر منتشر نمودید
captcha