بازنده اصلی در صورت عدم توافق در مذاکرات طرف غربی است/ ضرورت ورود حوزه به بحث مالیات
کد خبر: 2935095
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
خطیب جمعه تهران:

بازنده اصلی در صورت عدم توافق در مذاکرات طرف غربی است/ ضرورت ورود حوزه به بحث مالیات

گروه سیاسی: آیت‌الله امامی‌کاشانی اظهار کرد: اگر در مذاکرات هسته‌ای، طرفین به توافق برسند هر دو طرف برنده‌اند و اگر توافقی حاصل نشود، ایران برنده و آنان بازنده‌ خواهند بود؛ چراکه ایران به جهان نشان داده است که منطقش صواب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا اظهار کرد: در مورد اینکه او می‌گوید ایران خطرناک است باید گفت که  جمهوری اسلامی ایران در سی و چند سال گذشته خطری برای کسی ایجاد نکرده و با اتکا بر عدل و ایمان برای تجاوز به کسی برنامه‌ریزی نکرده است.
آیت‌الله امامی‌کاشانی ادامه داد: درباره اینکه او گفت که ما مخالف توافق ایران با 5+1 هستیم هم باید بگویم که اگر طرفین به توافق برسند هر دو برنده‌اند و اگر به توافق نرسد ایران برنده و آنان بازنده‌ خواهند بود؛ به این دلیل که ایران به جهان نشان داده است که منطقش صواب است؛ این منطق را وزارت خارجه پیگیری می‌کند و ما دارای ملتی منسجم هستیم و مقام معظم رهبری هم حامی عملکرد وزارت خارجه است.
وی افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به خوبی بیان کردند که بودجه براساس مذاکرات پی‌ریزی نشده است؛ بنابراین اگر نتانیاهو گمان می‌کند اگر فشاری به ایران وارد شود ایران عقب‌نشینی می‌کند، خود، هوادارنش در غرب و عمال ضعیفشان در منطقه این آرزو را به گور خواهند برد.
خطیب‌ جمعه تهران اظهار کرد: نکته دیگر این است که او می‌گوید ایران تهدیدی برای جهان است. باید در جواب گفت که ایران از اول هم نشان داده است که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه به دنبال رفع نیازهای علمی است. حال منظور از این جهان چیست؟ این جهان بالغ بر 7 میلیارد جمعیت دارد که بالغ بر یک میلیارد آن مسلمان هستند که بیشترین تهدید برای جمعیت جهان توسط خود سرمداران استکبار است و آنها هستند که داعش و طالبان را ایجاد می‌کنند.
وی تأکید کرد: حرکات زشت علیه پیامبر اسلام(ص) با هدف ایجاد اسلام هراسی صورت می‌گیرد ولی بسیاری از این 7 میلیارد نفر چنین سخنان و حرکات زشت را باور ندارند. البته ما هم باید برای ترویج اسلام از طریق سفارت‌خانه‌ها اقدام کنیم و چهره زیبای اسلام را به جهانیان نشان دهیم.
خطیب‌ جمعه تهران  افزود: نکته مهم دیگر در مورد بحثی است که در مورد بودجه شد و مخصوصا صحبت‌های اخیر وزیر اقتصاد در مورد مالیات است که مقام معظم رهبری هم در مورد مالیات و حمایت از تولید داخلی تأکید کردند. در مورد مالیات باید بگویم که عده‌ای گمان می‌کنند در اسلام دو مالیات داده می‌شود ولی نکته مهم این است که امیر‌المؤمنین(ع) در 5  سال حکومت خود، حرکتی اقتصادی انجام دادند که در قالب زکات یا خمس نمی‌گنجید و زکات را به غیر از 9 مورد اصلی به موارد دیگر نیز اشاعه دادند.
وی افزود: بنابراین کاری که حوزه‌ها باید انجام دهد تثبیت مبانی مالیات است. بر اساس مطالبی که در گوشه و کنار فقه می‌بینیم اقداماتی که در این زمینه باید صورت بگیرد به همان شکلی است که حضرت علی (ع) انجام دادند که البته در دوران پس از ایشان اینکار صورت نگرفت چراکه ائمه(ع) دولت تشکیل ندادند و اکنون هم عده‌ای گمان می‌کنند که باید از مالیات فرار کنند.
آیت‌الله امامی‌کاشانی به سخنان ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ابوبصیر از امام باقر(ع) نقل می‌کنند که ایشان فرمودند که اگر من بیتی از خانه‌های مسلمان را اداره کنم، بهتر از این است که حج بروم. امام باقر می‌فرماید انسان باید بیتی از بیوت مسلمین و نیازمندان را تأمین کند. اکنون در آستانه عید هستیم و کمیته محترم امام(ره) هم وجود دارد که می‌توان کمک‌ها را در اختیار آن قرار داد. تقاضایم از مردم این است که با حرکت در این مسیر، خود را در راستای این نظام با ارزش بدانیم و در مسیر حمایت از مستضعفان گام برداریم.
وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه اظهار کرد: بحثم درباره رجا و امید به آینده است. در سوره طه آمده است موسی وقتی با شعیب است، می‌گوید می‌خواهم به دیدن مادرم بروم. او با همسرش حرکت می‌کند و در بین راه همسرش فرزند می‌آورد. آنها در بیابان جاده را گم کرده‌اند که به یکباره موسی دید که نوری پیداست و به اهل بیت خود گفت اینجا بمانید تا من آن را از نزدیک ببینم شاید بتوانم کسی را پیدا کنم که راه را به ما نشان دهد.
وی افزود: مفسرین گفته‌اند اینکه او گفت شاید کسی بیابم، به این دلیل است که اگر به همسرش می‌گفت حتما کسی را می‌یابم، شاید نمی‌توانست موفق باشد و در این صورت به همسرش دروغ گفته بود؛ بنابراین راز زندگی هم در همین است که انسان باید با همسرش صادق باشد.
وی افزود: حضرت موسی(ع) هنگامی‌که به آن سمت رفت، صدایی شنید که نور خداست او به دنبال نوری رفت که این آتش و نور برای او ارزش دنیا و آخرت داشت. بنابراین رفتن به دنبال نور چنین ارزش مادی و معنوی دارد. نور و آتش‌ها با هم متفاوتند. برخی آتش‌ها منادی نور هستند که برخاسته از توحید است و برخی از آتش‌ها همگی ظلمت و آتش جهنم است.
خطیب‌ جمعه تهران تأکید کرد: حرکت انسان به دنبال نور، اصلی است که قرآن کریم مطرح کرده است ولی این منحصر به پیامبر خدا نیست و درسی است که خداوند به انسان‌ها می‌دهد. این درسی است که زندگی را باید از این راه پیدا کرد.
آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: نماز جمعه، نور است که باید از آن بهره گرفت. قرآن و توجه خدا همگی نوری است که انسان می‌بیند و باید دنبال آن برود و ایام هم ایام فاطمه زهرا(س) است و همین ایام، نور است یعنی دنبال زهرا باید رفت و این نار و این فاطمیه که انسان می‌بیند باید او را به نور برساند.
خطیب‌ جمعه تهران در پایان تأکید کرد: همانگونه که فاطمه(س)، اسوه امام زمان ماست، اسوه ما و فرزندانمان هم فاطمه است و جوانان ما باید از این موضوع درس بگیرند.

captcha