شهید باکری الگوی رسالت‌پذیری و غیرت بود
کد خبر: 2935108
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کریمیان:

شهید باکری الگوی رسالت‌پذیری و غیرت بود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه عاشورا از شهید مهدی باکری به عنوان الگوی رسالت‌پذیری و غیرت نام برد و اظهار کرد: این چهره و افتخار ملی کسی بود که دشمن با شنیدن خبر شهادتش چند روز جشن و پایکوبی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا شامگاه روز گذشته، 14 اسفند درآئین بزرگداشت عملیات‌های بدر و خیبر در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه اگر مقاومت شهید حمیدی باکری، مرتضی یاغچیان و... با آن بمباران شیمیائی نبود به یقین جزایر مجنون را از دست می‌دادیم، افزود: امام خمینی(ره) دستور به حفظ جزایر داده بودند و این سرداران همچون سد آهنین ایستادند و با مقاومت جانانه نشان دادند که همچون یاران سیدالشهدا(ع) تسلیم دشمن نمی‌شوند.

وی در ادامه از مهدی باکری به عنوان الگوی رسالت‌پذیری و غیرت نام برد و اظهار کرد: این چهره و افتخار ملی همیشه همراه نیروهای خود بود و در عملیات بدر که در ادامه عملیات خیبر اجرا شد جزو نخستین افرادی بود که از دجله عبور کرد و سپس نیروهایش را برد، کسی که دشمن با شهادتش چند روز جشن و پایکوبی کرد.

کریمیان با تأکید به اینکه باکری‌ها و یاغچیان و تجلائی و... به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند و امروز نامشان دراقصی نقاط کشور و جهان شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز باید به ندای «ینصرنی» حسین زمان، رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و نگذاریم پرچم برافراشته آنها بر زمین بماند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان، بیان کرد: جنگ حق و باطل پایان ناپذیر است چراکه ماهیت انقلاب ما استکبار ستیزی و ظلم ناپذیری است.

فرمانده سپاه عاشورا با نگاهی اجمالی به سال‌های پس از پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ تحمیلی، گفت: جاپای مهم و سوق‌الجیشی آمریکا با سقوط پهلوی در ایران شکست خورد و با این شکست برای مقابله با انقلاب اسلامی دست به توطئه‌های مختلف و سرانجام جنگ تحمیلی زد ولی در محاسبات دقیق و نظامی خود هرگز فکر نمی‌کرد نیروی مردمی بتواند نتیجه آن را به نفع ایران تمام کند.

captcha