گروه‌های سیاسی، آبروی کشور را با ولایت‌مداری حفظ کنند/ نقش مدیریت رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای
کد خبر: 3075823
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
آیت‌الله خاتمی:

گروه‌های سیاسی، آبروی کشور را با ولایت‌مداری حفظ کنند/ نقش مدیریت رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ توسط رهبر انقلاب گفت: اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند آبروی کشور را حفظ کنند، باید بدانند که این کار با ولایت‌مداری ممکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، 12 فروردین‌ماه در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، با اشاره به نامگذاری سال 94 توسط رهبر انقلاب گفت: اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند آبروی کشور را حفظ کنند، باید بدانند که این کار با ولایت‌مداری ممکن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همدلی و هم زبانی با اطاعت از رهبر معظم انقلاب شکل می‌گیرد، افزود: اداره کردن کشوری با 78 میلیون جمعیت، کار آسانی نیست بنابراین مسئولان سه قوه باید مورد حمایت باشند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برخی می‌خواهند از کلمه همدلی سوء استفاده کنند اما همدلی به معنای انتقاد نکردن نیست، انتقاد باید مهربانانه باشد و منتقدان به گونه‌ای صحبت نکنند که نظام را نامشروع جلوه دهند، مسئولان نیز موظف هستند انتقادها را مهربانانه پاسخ دهند و از الفاظی همچون بی‌سواد یا بی‌عقل استفاده نکنند.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه اشاره کرد و گفت: مقام عظمای رهبری فرموده‌اند فتنه، خط قرمز ما است و وزرا باید به عهد خود با مردم عمل کرده و از فتنه‌گران در مسئولیت‌های مختلف استفاده نکنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: برخی می‌گویند که فتنه‌گران را دادگاه باید محکوم کند، مگر جرم آشکار دادگاه می‌خواهد؟ تمام این حرف‌ها برای فرار از معرکه است.

نقش رهبری در مذاکرات‌هسته ای

آیت‌الله خاتمی با بیان این که برخی قصد داشتند در عرصه مذاکرات هسته‌ای، در کشور اختلاف ایجاد کنند، گفت: مدیریت ولایت کاری کرد که توپ به میدان طرف مقابل افتاد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، موضوع مذاکرات هسته‌ای را یک برگ برنده برای آمریکا دانست و تأکید کرد: اگر اوباما در این عرصه بتواند با ایران به توافق برسد، حزبش، هشت سال دیگر بر آمریکا حاکم است و این امر برای جمهوری خواهان آمریکا خوشایند نیست؛ از نظر ما دموکرات‌ها یا جمهوری خواهان مطرح نیستند اما جمهوری خواهان این اتفاق را نمی‌خواهند و تمام این مسائل جز با مدیریت رهبر معظم انقلاب شکل نگرفت.

آیت‌الله خاتمی در خصوص مدیریت رهبر انقلاب در مقاطع حساس کشور گفت: زمانی که طالبان با آمریکا مشکل پیدا کرد، برخی از اصلاح‌طلبان گفتند چون طالبان با آمریکا در افتاده است، با طالبان علیه آمریکا متحد شویم اما رهبر معظم انقلاب گفتند نه طالبان، نه آمریکا.

وی  یادآور شد: طی 36 سال گذشته، دشمن از انجام هیچ توطئه‌ای علیه ایران فروگذار نکرد، از جنگ‌های قومیتی گرفته تا ترورهای فراوان. منافقان، 16 هزار نفر را بی‌گناه کشتند و شش کودتا انجام دادند که همه آن‌ها خنثی شد اما این انقلاب ایستاده و همواره خواهد ایستاد.

سیره سیاسی حضرت فاطمه(س)

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به سیره سیاسی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم اما مصداق آن را نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری و ولایت‌محوری باید در عمل خود را نشان دهد، ادامه داد: حضرت زهرا(س)، ولایت‌محور و ولی‌مدار بود و حضرت علی(ع) را نقطه کانونی امامت می‌دانست یعنی هم ولایت و هم مصداق آن را می‌پذیرفت.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س)، دین را از سیاست جدا نمی‌دانست، افزود: ایشان دین را از سیاست جدا نمی‌دانست به شرط آن که دین به سیاست خط دهد نه سیاست به دین.

وی با اشاره به وجود دو نگاه در حوزه دین و سیاست گفت: نگاه اول، کنار کشیدن از سیاست و ارزش تلقی کردن این کناره‌گیری است و نگاه دوم، همراهی دین با سیاست است که مورد تأیید پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

جریان سکولار و متحجران، دو لبه یک قیچی هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به وجود دو جریان در دیدگاه کناره‌گیری از سیاست اشاره کرد و یادآور شد: جریان اول، جریان سکولار است که پس از انقلاب، حدود هشت سال بر کشور حکومت داشتند و تلاش می‌کردند به مردم بگویند سکولاریسم، بد نیست.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: آن‌ها می‌گویند چه چیزی گیرتان آمده که 36 سال مرگ بر آمریکا گفتید و آن را رها نمی‌کنید، همچنین از نظر آنها، دین نمی‌تواند در عرصه حکومت، دخالت کند.

وی با بیان این که متحجران و سکولارها، دو لبه یک قیچی هستند که با اسلام ناب محمدی درگیرند، گفت: متحجران می‌گویند ما به مجلس روضه می‌آئیم تا گریه کنیم اما نباید اسمی از امام و انقلاب و رهبر در روضه باشد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: جریان تشیع لندنی سال گذشته به برخی از هیئت‌ها گفته بود که ما به شما مبلغ 10 میلیون تومان کمک مالی می‌کنیم به شرط آن که عکس امام و رهبر در مراسم شما نباشد و از انقلاب هم سخنی گفته نشود.

اندیشه جدایی دین از سیاست

امام جمعه موقت تهران، جدایی دین از سیاست را توطئه دشمنان فرهنگی نظام دانست و افزود: متأسفانه برخی‌ها، پیشنماز خوب را کسی می‌دانند که کاری به نظام نداشته باشد و منبری را خوب می‌دانند که سخنی از سیاست در آن نباشد.

آیت‌الله خاتمی همچنین به وجود سخنانی درباره خود اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون بنده در شبکه‌های اجتماعی داخل و شبکه‌های ماهواره‌ای، کیسه بوکس هستم. هرچه می‌توانند دروغ می‌گویند و طنز می‌بافند. گاهی دروغ‌های خنده‌داری به اسم خاتمی می‌سازند و می‌گویند خاتمی، تند است اما من به همه دروغ‌پردازان داخلی و خارجی می‌گویم ما آماده هستیم سرمان را برای نظام بدهیم.

captcha