اهداف و جزئیات برپایی مسابقات «درس‌هایی از قرآن»
کد خبر: 3149365
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
موحدی‌نژاد بیان کرد:

اهداف و جزئیات برپایی مسابقات «درس‌هایی از قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در میان جوانان از اهداف برگزاری مسابقات «درس‌هایی از قرآن‌» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مؤسسه ترویج و فرهنگ قرآن کریم طی 23 سال فعالیت قرآنی خود در برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان توانسته است مسابقات بسیاری را با همکاری آموزش و پرورش برگزارکند که امروز 26 فروردین، آزمون نهایی بیست و سومین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن با حضور دانش‌آموزان، دوره اول و دوم متوسطه مدارس سراسر کشور برگزار شد.

موحدی‌نژاد به روند برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت:  پاسخنامه‌های مسابقه در آغاز سال تحصیلی توسط مدیر مدرسه بین دانش‌آموزان علاقه‌مند توزیع می‌شود و دانش‌آموزان 20 هفته فرصت دارند و بعد از این مدت در مسابقه شرکت می‌کنند که پس از جمع‌آوری امتیازها، افرادی که بیشترین امتیاز را در هفته‌ها کسب کرده‌اند به 700 منطقه سراسر کشور معرفی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متن سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی توسط موسسه ترویج و فرهنگ قرآن کریم، به صورت یک کتاب در اختیار دانش‌آموزان، قرار می‌گیرد و پس از یک ماه، آزمون به صورت حضوری و کتبی در منطقه برگزار می‌شود و افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند به مؤسسه ترویج و فرهنگ قرآن معرفی می‌شوند و پس از قرعه‌کشی، جوایزی به آنان اهدا می‌شود.

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی به حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقه اشاره کرد و افزود: در مجموع دو میلیون و 750 نفر در این مسابقات حضور داشتند که از این تعداد 100 هزار نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافته و از این تعداد، 12 هزار نفر که امتیاز بالاتری کسب کنند به مؤسسه ترویج و فرهنگ قرآنی معرفی می‌شوند.

برگزاری مسابقه پیامکی با 10 هزار شرکت‌کننده

موحدی‌نژاد به برنامه‌های دیگر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه پیامکی به صورت آزاد با 10 هزار نفر شرکت‌کننده، برگزاری یک مسابقه اینترنتی با حضور 30 هزار علاقه‌مند در طی هفته، برگزاری مسابقه محفل انس با قرآن به صورت دوره‌ای با حضور 120 نفر و همچنین اعلام فراخوان خاطره‌نویسی درباره تأثیرگذاری سخنان حجت‌الاسلام قرائتی بر رفتار خانواده‌ها است.

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه طلاب جوان

موحدی‌نژاد در ادامه به دو فعالیت که به تازگی مسئولیت آن به موسسه ترویج فرهنگ قرآنی محول شده است گفت: در کنار فعالیت‌های قرآنی و مسابقات، دو فعالیت در کارنامه کاری موسسه قرار دارد که شامل ستاد تفسیر قرآن کریم است که در این ستاد برای بیان تفسیر قرآن، دوره‌های پنج‌ساله مهارت‌آموزی ویژه هزاران طلاب جوان در حال برگزاری است.

وی به دیگر فعالیت ستاد کشوری اشاره کرد و افزود: فعالیت در ستاد کشوری، فعالیت چهره به چهره توسط افراد متعهد و انقلابی در سراسر ایران است که به منظور تربیت افراد در محله‌ها شکل گرفته است در این راستا در سراسر ایران دو هزار و 500 حلقه تربیتی ایجاد شده است که در هر حلقه، هفت تا 20 نفر در اختیار مربی به منظور تربیت قرار می‌گیرند.

ارتقای فعالیت‌های «درس‌هایی از قرآن» در سطح کمی و کیفی طی سال جدید

وی با بیان اینکه در سال 94، شروع فعالیت جدیدی را در برنامه نداریم، بیان کرد: موسسه ترویج و فرهنگ قرآنی هیچ گونه بودجه قرآنی از سوی دولت دریافت نمی‌کند و تماما از سوی مردم و خیرین تامین‌برنامه صورت می‌گیرد.

موحدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال 94، فعالیت جدیدی را در برنامه کاری نداریم ولی ارتقای کیفی برنامه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنین هماهنگی فعالیت‌های دو ستاد تفسیر قرآن کریم و ستاد چهره به چهره را امسال برعهده گرفته‌ایم.

captcha