میدان جهاد امروز، عرصه اقتصاد است/ نباید در مجلس منتظر اقدامات دولت بمانیم
کد خبر: 3165933
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

میدان جهاد امروز، عرصه اقتصاد است/ نباید در مجلس منتظر اقدامات دولت بمانیم

گروه سیاسی: رحیم زارع با بیان اینکه تأمل مقام معظم رهبری جهت نام‌گذاری سال بیشتر بر مباحث اقتصادی است، گفت:‌ با توجه به شرایط تحریم‌ها، میدان جهاد امروز، عرصه اقتصاد است که معظم‌له در قالب اقتصاد مقاومتی آن را بیان داشتند.

رحیم زارع، منتخب مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه ملزومات تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت چیست؟ گفت: جهت تحقق این همدلی و همزبانی قوای سه گانه اعم از مجریه، مقننه و قضائیه در حوزه‌های مختلف اجرایی چهارچوب‌هایی وجود دارد که در قالب این چهارچوب‌ها و حفظ انسجام می‌‌توان به هدف مورد نظر دست یافت.

تأمل مقام معظم رهبری بیشتر بر مباحث اقتصادی است

وی با بیان اینکه تأمل مقام معظم رهبری جهت نامگذاری سال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت بیشتر بر مباحث اقتصادی است، افزود:‌ با توجه به شرایط تحریم‌ها، میدان جهاد امروز، عرصه اقتصاد است که معظم‌له در قالب اقتصاد مقاومتی آن را بیان داشتند.

قطعاً در سایه همدلی و همزبانی، اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری یکسری نکات مهمی در عرصه اقتصاد بیان داشتند مانند اقتصاد مردمی، کاهش واردات و کالاهای مصرفی، بحث استفاده از میادین مشترک، حمایت از تولید ملی اما امسال معظم‌له به جای اینکه راهبرد دهند، شخصاً وارد عملیات شدند و کار ما را ساده کردند که به وسیله همدلی و همزبانی می‌توانیم در تمام عرصه‌های مذکور موفق شویم.

لزوم گسترش روحیه امید در میان مردم

زارع با اشاره به بحث توانمندسازی بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد گفت: در این راستا دولت و مجلس یکسری وظایفی  دارند که باید هر کدام به وظایف خود عمل کنند البته لازم به ذکر است که در مجلس نباید منتظر اقدامات دولت بمانیم و قطعاً باید دولت را حمایت کنیم و در مکان‌هایی که نیاز به حمایت قانونی و یا نظارتی باشد، وارد شویم و همچنین، جاهایی که نقد می‌کنیم نقدمان دارای چهارچوب باشد و طوری نباشد که مردم را نسبت به خدمات دولت ناامید کند بلکه روحیه امیدواری را گسترش دهیم تا همدلی مورد نظر تحقق یابد.

سخنگوی فراکسیون قرآن،‌ عترت و نماز مجلس ادامه داد: همچنین دولت نیز باید در یکسری چهارچوب جلو رود که نتیجه تمام این‌ها وحدت است و اصولاً زمانی که وحدت وجود داشته باشد، قطعاً توسعه و پیشرفته را به دنبال دارد و فضای آرامی در کشور به وجود می‌آید که مردم نسبت به آینده امیدوار خواهند بود.

مذاکرات اخیر نخستین گام همدلی و همزبانی دولت و ملت بود

وی در ادامه سخنان خود به مذاکرات اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی که در این مذاکرات از دولت حمایت کردیم نهایتاً شادی مردم را در گام نخست این مذاکرات که البته هنوز قطعی نشده است را مشاهده کردیم و این نخستین گام همدلی و همزبانی بود که رخ داد.

رئیس فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی همچنین، به انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: محور اصلی انتخابات‌های پیش‌رو مردم است که به همین دلیل باید به اصل همدلی و همزبانی دولت و ملت تأکید داشت تا به یاری خدا این انتخابات‌ها نیز مانند سایر انتخابات‌های دیگر شاهد خلق حماسه ملت ایران باشیم.

captcha