مفتی مصر در خطبه‌های نماز جمعه پاریس: پیام و رسالت اسلام جهانی است
کد خبر: 3203710
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

مفتی مصر در خطبه‌های نماز جمعه پاریس: پیام و رسالت اسلام جهانی است

گروه بین‌الملل: شوقی علام، مفتی اعظم مصر، ضمن سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، چهارم اردیبهشت‌ماه، در پاریس تأکید کرد: پیام و رسالت اسلام جهانی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، مفتی اعظم مصر که با هدف تصحیح چهره اسلام در غرب به اروپا سفر کرده است، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز در شهر پاریس، پایتخت فرانسه سخنرانی کرد.

وی تأکید کرد: رسالت اسلام جهانی است و برای تمامی جهانیان بوده است و تنها محدود به مرزهای مکه نمی‌شود، بلکه تمامی جهان را شامل می‌شود.

شوقی علام تصریح کرد: اسلام از طریق این جهان‌شمولی توانسته است، تمدن‌ها و امت‌های قدیم را با وجود فرهنگ‌های متنوع و ادیان متعدد و عرف‌های مختلف آن دربرگیرد، همچنانکه خداوند متعال در آیه 28 سوره «سبأ» می‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا»(ما تو را جز بشارتگر و هشداردهنده براى تمام مردم نفرستادیم)، پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ بَعَثَنِی رَحْمَةً لِلنَّاسِ کَافَّةً»(خداوند متعال من را به عنوان مایه رحمت برای همه جهانیان مبعوث کرده است).

مفتی مصر در خطبه‌های خود چند پیام مهم به مسلمانان فرانسه داد که آنان را بر ضرورت ادغام مثبت و سازنده در جوامع اروپایی، ضمن حفظ هویت و اصول دینی خود تشویق نموده و تأکید نمود: اسلام پایه و اصول همزیستی و سازش با یکدیگر در هر مکان و زمانی و در جمیع احوال را به گونه‌ای بنا نهاده است که مسلمانان در هماهنگی و ادغام کامل با جهانی هستند که در آن زندگی می‌کنند و بدون کوتاهی و تقصیری در اصول اسلامی با یکدیگر همکاری، ارتباط و سازش دارند.

وی تصریح کرد: مسلمانان بر اساس این اصول و ثوابت در ترسیم تمدن انسانی و استفاده مشترک از دستاوردهای خود در گذر تاریخ گام نهاده‌اند، و رسول اکرم (ص) نمونه‌ها و الگوهایی برای همزیستی با یکدیگر در داخل و خارج دولت اسلامی برای ما به جای گذاشته‌اند.

captcha