دستاوردهای حوزه علم پزشکی با دستورات دینی و اسلامی تطبیق داده شود
کد خبر: 3223195
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
در مراسم بزرگداشت مقام استاد عنوان شد:

دستاوردهای حوزه علم پزشکی با دستورات دینی و اسلامی تطبیق داده شود

گروه سلامت: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)تاکید کرد، باید تلاش شود آخرین دستاوردهای بشر در حوزه علوم پزشکی با دستورات قرآنی، اسلامی و دینی تطبیق داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) امروز سه‌شنبه 8 اردیبهشت ماه، در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به نقش مهم و حساس تعلیم و تربیت انسان‌ها و تولید علم، گفت: باید تلاش شود این تولیدات علمی و دستاوردهای بشری در حوزه علوم پزشکی با دستورات دینی و اسلامی تطبیق داده شود.

وی سپس خطاب به اساتید علوم پزشکی حاضر در مراسم گفت: تعلیم و تربیت حساس بوده و انسان‌های والا مرتبه باید این نقش را بر عهده گیرند کاری که پیامبران و انبیاء الهی(ع) انجام می‌دادند و چه کسانی بهتر از آنان می‌توانند الگوهای شما باشند؟

دهقانی در ادامه با اشاره به سخنان امام صادق(ع) مبنی بر اینکه علم در چهار اصل خدا شناسی، خود شناسی، عدم غفلت و باقی ماندن در راه دین است، گفت: وظیفه ما این است که خداشناسی را در وهله نخست جوانان آموزش داده تا با اساتید بهتر ارتباط برقرار کرده و بتوانند آموزش‌های آنان را خوب یاد بگیرند.
وی ادامه داد: انسان‌ها باید خود را شناخته و بدانند که خداوند چه موجود با ارزشی خلق کرده است، آنها همچنین نباید از توانمندی‌های خود غافل بوده و بدانند که چه چیزی آنها را در راه خدا، پیامبر و دین نگه می‌دارد، وظیفه ما این است که آنها را در حوزه دین نگه داریم، با آنان دوست شده و بتوانیم مشکلاتشان را درک کنیم.

در ادامه این مراسم جعفر اصلانی رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) نیز به عملکرد 20 ساله فعالیت این دانشگاه از آغاز تاکنون پرداخت و اظهار کرد: اگر موفقیتی دیده می‌شود به دلیل انتصاب این دانشگاه به شهدایی است که هشت سال در حوزه بهداشت و درمان خون خود را نثار ایران کرده‌اند و آنچه که ما داریم ثمره مجاهدت‌های آن بزرگواران است.

وی همچنین دلیل دیگر موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را انتصاب نام این دانشگاه به حضرت صاحب الزمان بقیه الله اعظم(عج) دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان مسیر توسعه و گسترش علوم پزشکی را با هدف خدمت به مردم و جلب رضایت آنان ادامه داد.

وی تاکید کرد: خدمت همان عبادت است، اتاق عمل ما وسیله تعالی معنوی و توجه به بیمار راه رسیدن به معنویت و جلب رضایت خداوند است.

اصلانی ادامه داد: 20 سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد با وجود محدودیت‌های موجود توانسته‌ایم به موفقیت‌های نائل شویم و همانطور که مقام معظم رهبری از ما به عنوان پاسدار انتظار دارند، الگو باشیم.

وی ادامه داد: از سه سال پیش مدلی را طراحی کردیم که تحقیقات به سمت تولید پیش برود؛ در طرح‌های که مد نظر داریم طرح تحول و تعالی منطبق با دانش اسلامی است، ما باید علم جدید را از جهان گرفته آن را بومی‌سازی کرده و با فرهنگ اسلامی تطبیق دهیم.

به گزارش ایکنا در ادامه این برنامه، مراسم مولودی خوانی و اهداء جوایز به اساتید و برگزیدگان علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز برگزار شد.

captcha