بی‌توجهی تکفیری‌ها به تأکیدات قرآن بر عدم اجبار در پذیرش دین
کد خبر: 3228625
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
راشد الغنوشی عنوان کرد:

بی‌توجهی تکفیری‌ها به تأکیدات قرآن بر عدم اجبار در پذیرش دین

گروه بین‌الملل: شیخ راشد الغنوشی، رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس گفت: تکفیری‌ها، تأکیدات آیات قرآن در زمینه اندرز و موعظه نیکو، عدم اجبار در پذیرش دین و رحمانیت اسلام را نادیده می‌گیرند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، راشد الغنوشی با صدور بیانیه‌ای در سایت رسمی خود با اشاره به این که تکفیری‌ها اسلام را دین کشتار و تحمیل فکر با زور و قدرت می‌دانند، گفت: جوانان تکفیری، اسلام را بر مبنای این که دین قتل و کشتار و تحمیل فکر و اندیشه با اتکای به زور و قدرت است، آموخته‌اند.

وی افزود: تکفیری‌ها آیات قرآن کریم که مردم را به دوری از خشونت، رحمانیت و اندرز و موعظه نیکو دعوت می‌کند را نادیده می‌گیرند و نسبت به این آیات بی‌توجه هستند.

راشد الغنوشی تصریح کرد: مگر نه این است که قرآن کریم در آیه 256 سوره بقره می‌فرماید: «لا إکراه فى الدین»(در دین هیچ اجبارى نیست).

رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس در ادامه برخی از آیات قرآن کریم که دعوت به حکمت و اندرز نیکو می‌کند را ذکر و گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «ادعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة»(با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن) (سوره النحل، آیه 125)، «لکم دینکم ولى دین»: دین شما براى خودتان و دین من براى خودم (سوره الکافرون، آیه ۶).

راشد الغنوشی در ادامه آورده است: تکفیری‌ها این آیات قرآن را نادیده انگاشته و از این دین رحمانی، تصویری نادرست ارائه می‌کنند.

وی افزود: راه مقابله با انحرافات این گروه‌ها، خالی‌کردن برنامه‌ها از تعالیم و آموزه‌های دینی نیست، بلکه باید این انحرافات را با معرفی صحیح و درست دین تصحیح نمود.

captcha