مسابقه «تربیت در نهج البلاغه» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3261903
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
با حضور 1600 شرکت‌کننده؛

مسابقه «تربیت در نهج البلاغه» در قم برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مسابقه خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه با عنوان «تربیت در نهج‌البلاغه» فردا 17 اردیبهشت‌ماه در دبیرستان هدایتی قم برگزار می‌شود.

علیرضا قاسمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 1 قم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، گفت: با وجود اینکه نهج البلاغه دربرگیرنده کلمات و سخنان زیبای حضرت امیرالمؤمنین(ع) است اما در جامعه ما مهجور واقع شده است. به همین جهت هر ساله برای فرهنگیان استان قم مسابقه‌ای را در راستای یکی از خطبه‌های این امام همام برگزار می‌کنیم.

وی افزود: امسال نامه 31 نهج‌البلاغه با عنوان تربیت در نهج‌البلاغه را همراه با توضیح و تفسیر آن که حاوی نکات تربیتی امیرالمومنین(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) است را آماده کردیم و در اختیارفرهنگیان استان قم قرار دادیم. این خطبه در حدود 67 صفحه است.

قاسمی با بیان این‌که 1600 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: از این بین 1300 نفر آن را بانوان و 300 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند. این مسابقه فردا 17 اردیبهشت ساعت 9 صبح در دبیرستان هدایتی قم برگزار می‌شود و به 110 نفر به نیت نام حضرت امام علی(ع) هدایای نفیس به همراه گواهی دانش‌افزایی اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است، سال قبل نیز همین مسابقه با محوریت خطبه متقین برگزار شد که با استقبل کم‌نظیری مواجه شد.

captcha