ترویج فرهنگ قرآن از ضرورت‌های امروز جامعه است
کد خبر: 3276818
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

ترویج فرهنگ قرآن از ضرورت‌های امروز جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش و ترویج قرآن از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ما است بنابراین بکوشید قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام  19 اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و مربیان استان،در محضر قرآن بودن را توفیق بزرگ برای انسان دانست و اظهارکرد: اگر امروز از شما فعالان و پیشکسوتان قرآن تجلیل می شود بخاطر سبقت گرفتن شما از دیگران برای در محضر قرآن بودن است.

وی افزود: اگر شما درست در محضر قرآن باشید هیچ کس نمی تواند به جایگاه شما دست پیدا کند چرا که قرآن کتاب هدایت و سعادت انسان است.

حجت الاسلام نکونام اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمرد و افزود: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.

وی در همین زمینه بر گسترش برنامه های قرآنی تاکیدکرد و گفت: گسترش و ترویج قرآن در جامعه از ضرورت های مهم امروز جامعه ما است بنابراین بکوشید قرآن خوانی و قرآن دانی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنید.

امام جمعه شهرکرد همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواند و گفت: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

captcha