تحریف قرآن؛‌ دروغ‌پردازی یک رسانه‌ عربی علیه نیروهای مردمی عراق
کد خبر: 3309935
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

تحریف قرآن؛‌ دروغ‌پردازی یک رسانه‌ عربی علیه نیروهای مردمی عراق

گروه بین‌الملل: در ادامه موج تبلیغات منفی رسانه‌ها علیه نیروهای مردمی عراق(الحشد الشعبی)، یک رسانه عربی مدعی شد، شیعیان در پی افزودن سوره‌ای به قرآن با نام «الحشد» با هدف بالابردن روحیه این نیروها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی arabi21.com، این رسانه مدعی شد: فعالان شیعی در تلاش هستند با هدف بالابردن روحیه نیروهای مردمی(الحشد الشعبی) که پس از فتوای آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق و با هدف دفاع از میهن و مقدسات این کشور تشکیل شده‌اند، سوره‌ای با نام «الحشد» به قرآن کریم اضافه کنند.
این رسانه در ادامه خبرسازی‌های خود علیه نیروهای مردمی مدعی شده است که علمای حوزه علمیه تاکنون هیچگونه عکس‌العملی نسبت به این اقدام نشان نداده‌اند و به این اقدام اعتراض نکرده و یا آن را محکوم نکرده‌اند.


در این گزارش آمده است: ایده افزودن سوره «الحشد» به قرآن کریم توسط حیدر عبدالکریم العذاری، شاعر مردمی عراق مطرح شده است و وی این سوره را با تقلید شبه حرفی از سوره «النصر» و در کنار عکس‌‌هایی از نیروهای مردمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
همچنین این رسانه در ادامه اتهام خود به شیعیان عنوان کرده که درخواست‌ها برای افزودن این سوره به قرآن در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمی پس از سخنرانی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و دادن دستورالعمل‌های لازم به نیروهای مردمی عراق جهت آمادگی آن‌ها برای بازپس‌گیری شهر الرمادی که اکنون تروریست‌های داعش بر آن مسلط شده‌اند، عنوان شده است.
در ادامه این تبلیغات رسانه‌ای کذب، آمده‌ است که ایده افزودن این سوره به قرآن با استقبال فراوان فعالان شیعه اعم از قشر فرهنگی و رسانه‌ای مواجه شده است و آن را اقدامی در جهت بالابردن روحیه نیروهای مردمی دانستند!
همچنین در ادامه این خبرسازی آمده است، عبدالرسول الشحمانی، یکی از فعالان شیعی عراق عنوان کرده است: این فراخوان و درخواست‌ها به منزله افزودن سوره جدیدی به قرآن نیست، بلکه در اصل بیان امتنان و سپاس شیعیان از تلاش‌های نیروهای مردمی در دفاع از شهرها و عتبات مقدس عراق است.
این رسانه مدعی شده است که با وجود این درخواست‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی، تاکنون هیچگونه اعتراض و عکس‌العملی از مراجع و علمای شیعی صورت نگرفته است.
پایگاه اطلاع‌رسانی «arabi21.com» در حالی این ادعا را مطرح کرده است که به نظر می‌رسد طرح این موضوع حرکتی دیگر در جهت اعمال فشار بر نیروهای مردمی و ممانعت از مشارکت آنان در بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده توسط داعش است.

captcha