تبلیغ و ترویج عملی و گفتاری مهدویت یک ضرورت است
کد خبر: 3310472
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
ارزنده:

تبلیغ و ترویج عملی و گفتاری مهدویت یک ضرورت است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه الیگودرز در رابطه با لزوم ترویج فرهنگ مهدویت گفت: ما باید برای ترویج و تبلیغ مهدویت الگو باشیم چراکه اگر ما صالح باشیم مردم به ما مراجعه می‌کنند و علاوه‌بر تبلیغ و ترویج عملی به تبلیغ و ترویج گفتاری نیز بپردازیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام‌جمعه شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با تبریک ایام با سعادت ولادت امام مهدی(عج) گفت: تکلیف مردم  و مسلمانان در زمان غیبت امام زمان(عج)  توجه به خواسته‌های امام زمان(عج) است چراکه طبق روایات و احادیث منتظران واقعی شهور، چه ظهور امام زمان(عج) را درک کنند و چه درک نکند حتی در زمان خواب و در رختخواب گویا در رکاب حضرت هستند.
وی با بیان این‌که برای یک منتظر واقعی غیبت از نظر جسمی مطرح است نه از نظر معنوی، افزود: از نظر زمانی ظهور اما زمان(عج) مشخص نیست ولی نیازمند مقدماتی است، امام صادق(ع) در این رابطه فرموده است: حضرت ظهور کرده اما حرکت نمی‌کند مگر یاران ایشان به حداقل 10 هزار نفر برسد و این نشان از این دارد که از نظر ظاهری باید اسبابی برای ظهور فراهم شود که انقلاب اسلامی و عمل صالح نیز به‌نوعی مقدمه ظهور هستند و ما نیز باید درفراهم شدن این مقدمه‌ها تلاش کنیم.
امام جمعه شهرستان الیگودرز در رابطه با ترویج فرهنگ مهدویت و نقش ما در این رابطه، بیان کرد: ما باید خودمان عامل باشیم و باید برای ترویج و تبلیغ  مهدویت الگو باشیم چراکه اگر ما صالح باشیم مردم به ما مراجعه می‌کنند و علاوه‌بر تبلیغ و ترویج عملی به تبلیغ و ترویج گفتاری نیز بپردازیم.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از گسترش انحرافات اعتقادی و مقابله با جنگ نرم و معرفی فرهنگ مهدویت در این میان باید خود را آماده کنیم و آگاهی و بصیرت خود را بالا ببریم چرا که دشمن با فعالیت‌های خود به‌دنبال ایجاد ضعف در اعتقادات ما است ومی‌طلبد ما اطلاعات خود در زمینه اعتقادات و به‌ویژه مهدویت را بالا ببریم.
حجت‌الاسلام ارزنده در رابطه با باور افرادی در جامعه مبنی بر این‌که «حاکمیت فساد در جامعه زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است»، تصریح کرد: این برداشت اشتباه است  چراکه در روایات آمده که زمین ظلم و جور پر می‌شود نه از ظالم و این برداشت که زمین پر از ظالم شود، اشتباه است چراکه با یک ظالم نیز جامعه پر از ظلم می‌شود و منتظر واقعی امام زمان(عج) باید به‌دنبال عدل و داد، عدالت‌خواهی  و عمل صالح باشد.
وی بیان کرد: امر به‌‌معروف و نهی از منکر در هر زمان و مکان بر انسان واجب است و انسان معتقد و منتظر وظیفه پیاده کردن عدالت را دارد نه پیاده کردن ظلم.
امام‌جمعه الیگودرز افزود: هرکس مسئولیت و وطیفه‌ای را دارد و سخنران و معلم و هرکس دیگر به‌نحوی در ترویج فرهنگ مهدویت تأثیرگذار است و رسانه نیز باید برای عموم مردم است و در سطح خود باید به این مسائل بپردازد.
وی در پایان بیان کرد: منتظر روز ظهور منتظر روز جمعه و علائم ظهور نیست بلکه ظهور را به اندازه یک چشم به هم زدن یا بلکه کمتر می‌داند و در همین لحظه منتظر ظهور است.

captcha