راه فرار از شفاف‌سازی/ فقدان ادبیات علمی برای تدوین اسناد قرآنی/ سرنوشت اسناد در برنامه ششم
کد خبر: 3314015
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
سلامت‌پناه از سندگریزی در حوزه قرآن می‌گوید؛

راه فرار از شفاف‌سازی/ فقدان ادبیات علمی برای تدوین اسناد قرآنی/ سرنوشت اسناد در برنامه ششم

گروه سیاسی: معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگویی تفصیلی، با اشاره به رویه سندگریزی در کشور از جمله در حوزه فعالیت‌های قرآنی، به بررسی علل تأخیر در ارائه اسناد راهبردی امور قرآنی ذکرشده در برنامه پنجم توسعه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در حالی‌که سال پایانی اجرای برنامه پنجم توسعه در حال سپری شدن است اما هنوز بند چهارم برنامه پنجم توسعه مبنی بر ارائه اسناد راهبردی امور قرآنی ارائه نشده است.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی که وظیفه پیشنهاد این اسناد را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور که امروز به عنوان سازمان برنامه و بودجه کشور شناخته می‌شود، دارد تا این سازمان با طرح آن در هیئت‌دولت، اسناد راهبردی امور قرآنی را به عنوان یک سند قانونی ثبت کند.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای دقت در تنظیم اسناد راهبردی در حوزه‌های مختلف قرآنی، تهیه و تدوین اسناد را به کمیسیون‌های سه‌گانه خود واگذار کرد تا مسئولان متخصص در امور قرآنی با شناخت از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و گستره‌ای که در حوزه‌های خود دارند بتوانند سندی کامل و جامع تهیه کنند.

هرچند بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه این اسناد باید تا پایان سال دوم اجرای این برنامه تهیه و ارائه می‌شد اما همچنان ارائه این اسناد در گام اولیه خود قرار دارد و هنوز گام بعدی،  یعنی ارسال به شورای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته نشده است.

ایکنا در گفت‌وگو با مسئولان کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یعنی کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی و تبلیغ و ترویج دلایل این تأخیر را جویا شد که هر یک دلایل خاص خود را مطرح کردند.

صحبت‌های تکمیلی در این رابطه از سوی رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد. صحبت‌هایی که نشان می‌داد کمیسیون تبلیغ و ترویج برای ارائه سند راهبردی خود در آغاز راه، کمیسیون آموزش عمومی در میانه‌راه و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی در پایان راه قرار دارند.

captcha