ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را جدی بگیرید
کد خبر: 3314895
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
آیت‌الله نعیم‌آبادی:

ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را جدی بگیرید

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از مراکز آموزشی، فرهنگی و صنعتی ازجمله دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و صنایع خواست ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را جدی‌تر دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیروز، 25 خرداد‌ماه در چهل و هفتمین نشست شورای فرهنگی عمومی استان گفت: در بحث فرهنگ‌سازی از دانشگاه و آموزش و پرورش توقع بیشتری می‌رود؛ زیرا دانش‌آموزان و دانشجویان به‌عنوان سربازان آگاه‌سازی در هرخانه می‌توانند از اصلاح الگوی مصرف دفاع کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه امروز اسراف و تبذیر در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: اسراف و تبذیر را باید به همان شکل کریهی که در دین مبین اسلام معرفی شده است، تبیین کنیم.
آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: برای نهادینه سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف باید از کتب ارزشمند نهج‌البلاغه و غررالحکم استفاده شود.
وی عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما باید در این زمینه ورود پیدا کنند؛ احادیث هدایتگر به‌صورتی جذاب و زیبا در قالب بروشوری طراحی و چاپ و در اختیار تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و مغازه‌داران جهت توزیع بین مردم قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه در نهادینه‌سازی فرهنگ اصلاح مصرف ابتدا باید از خود شروع و سپس دیگران را به این مهم سفارش کنیم، تأکید کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ همه باید همدل و همزبان باشند.
یادآور می‌شود، در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارش عملکرد دستگاه های خود را در رابطه با اصلاح الگوی مصرف ارائه کردند.

captcha