طلاب حوزه علمیه خانه اصلی فعالیت‎های خود را در مساجد بنا کنند
کد خبر: 3318034
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
مدیرمرکز تخصصی نماز:

طلاب حوزه علمیه خانه اصلی فعالیت‎های خود را در مساجد بنا کنند

گروه اجتماعی: مدیر مرکز تخصصی نماز کشور گفت: طلاب حوزه علمیه باید خانه اصلی فعالیت‎های خود را در مساجد بنا کنند و مسئله نماز جماعت را ساده نگیرند؛ نماز مهمترین عنصر انسان ساز است و باید از این مساجد در جهت تعالی روح جامعه استفاده خاص داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام کفیل شب گذشته 2 تیر در جمع ائمه جماعات استان قم که در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه امام جماعت در کشور گفت: نماز ستون و مهمترین عبادت در اسلام است و به این دلیل جایگاه امام جماعت نیز مشخص می‎شود.
وی افزود: امامت جماعت سکوی پرتاب و مکانی برای رشد و ترقی انسان است و طلاب باید از این ظرفیت و نعمتی که خداوند در اختیار آنها قرارداده برای خودسازی و جامعه سازی استفاده کنند.
مدیر مرکز تخصصی نماز کشور اظهار کرد: ائمه جماعات باید بدانند که چه وظیفه و رسالت خطیری به دوش دارند؛ در حقیقت آنها وظیفه دارند با آسیب‎هایی که ممکن است در این حوزه بوجود آید مقابله کنند.
وی گفت: یکی از مهمترین این آسیب‎ها دست کم گرفتن وظیفه خطیر امامت جماعت در مساجد است؛ طلاب نباید این فرصت عظیم را دست کم بگیرند زیرا این مسئولیت در حقیقت مسئولیت امامت یک محل است نه امامت صرف جماعت و طلاب ظرفیت آن را دارند تا همه امور مردم رادر این محله مدیریت کنند.
رییس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: مردم به جای اینکه به مراکز دیگر رجوع کنند به ائمه جماعات رجوع می کنند و می بییند که این چنین ظرفیتی فعال است و به همین خاطر بیشتر به این ائمه رجوع می کنند.

وی گفت: طلاب حوزه علمیه باید خانه اصلی فعالیت‎های خود را در مساجد بنا کنند و مسئله نماز جماعت را ساده نگیرند؛ نماز مهمترین عنصر انسان ساز است و باید از این مساجد در جهت تعالی روح جامعه استفاده خاص داشت.

captcha