برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی
کد خبر: 3318092
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی، ۱۳ تیرماه در بیرجند برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، هاشم اسماعیل‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی عصر روز گذشته، دوم تیرماه در کارگروه امور اجتماعی ـ  فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به برگزای جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان گفت: این جشن 13 تیرماه (17 ماه مبارک رمضان) با حضور خیران در بیرجند برگزار می‌شود.



وی خواستار حضور پرشور مردم در این مراسم و آشنایی با فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان شد و افزود: هم‌اکنون انجمن حمایت از زندانیان یک‌هزار و 400 خانواده را در سطح استان تحت پوشش دارد.



مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه خانواده یک زندانی با مجازات‌های اجتماعی از ناحیه فامیل درجه یک و دیگر افراد اجتماعی مواجه می‌شوند که این موضوع آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد.



اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه نمی‌توانیم نسخه واحدی برای اشتغال خانواده زندانیان و دیگر افراد جامعه بپیچیم، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه حاضر نیستند برای دریافت وام، ضامن خانواده زندانیان بشوند و یا به فرزندان یک زندانی، شغل بدهند.



وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 620 فرزند زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی قرار دارند، افزود: بیش از 70 درصد خانواده زندانیان فاقد مسکن هستند و هر کس از افراد این جامعه، به راحتی حاضر نیست به این افراد، منزل بدهد به‌همین دلیل بیشتر خانواده زندانیان، حاشیه‌نشین شده‌اند.



مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 89 درصد خانواده زندانیان مشکل اشتغال دارند، گفت: تلاش می‌کنیم که مشاغل خانگی را در بین خانواده زندانیان رونق دهیم تا بخش از مشکلات آنها برطرف شود.



اسماعیل‌زاده از اجرای طرح خرید خدمت در بین خانواده زندانیان استان خبر داد و با اشاره به اینکه 78 خانواده زندانیان استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند، گفت: در همین راستا 31 نفر اقدام به کار تولیدی کرده‌اند.



وی با انتقاد از اینکه وضعیت آموزشی در بین خانواده زندانیان بسیار اسفناک است، ادامه داد: برخی از فرزندان یک زندانی، مجبور می‌شوند در طول سال تحصیلی، چندین بار مدرسه محل تحصیل خود را به دلایل متعدد عوض کنند.



مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 76 درصد خانواده زندانیان شهرنشین هستند، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر مدارس سطح استان برای دریافت کارنامه و ثبت نام سال تحصیلی جدید، اقدام به دریافت شهریه بین 30 تا 100 هزار تومان از دانش‌آموزان زندانی می‌کنند که پرداخت این رقم برای خانواده‌های زندانیان امکان پذیر نیست.



وی یادآور شد: انجمن حمایت از زندانیان از اعتبارات دولتی محروم است و تنها بر کمک‌ خیران استوار است.

captcha