صلابت امام(ره) و ولایت توسط مذاکره‌کنندگان حفظ شود/ سطحی‎نگری؛ آسیب اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3319649
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
خطیب جمعه تهران:

صلابت امام(ره) و ولایت توسط مذاکره‌کنندگان حفظ شود/ سطحی‎نگری؛ آسیب اقتصاد مقاومتی

گروه سیاسی: صدیقی با بیان اینکه دیدیم رهبر انقلاب چه حمایتی از تیم مذاکره‌کننده با الفاظ دلنشین کردند، گفت: مردم نیز باید در این شب‌ها دعا کنند زیرا این مسئله سرنوشت آینده و یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است و صلابت امام و ولایت باید از سوی مذاکره‌کنندگان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تقوا منشاء همه خیرات و بی‌تقوایی منشاء همه بدبختی‌هاست، گفت: خدا یک ماه برای ما مراقبت ویژه قرار داده است پس باید از خدا حیا کنیم و ماه رمضان ما شبیه ماه‌های دیگر نباشد.
صدیقی با تسلیت رحلت جانگداز حضرت خدیجه کبری(س) گفت: ایشان در تاسیس و نشر اسلام نقش تام دارد و بعد از وفات ایشان، جبرئیل برای تسلی خدمت حضرت زهرا(س) می‌رسد..
وی در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیت ماه رمضان برای کمک به محرومین استفاده کرد، گفت: در تهران هزاران نفر نان شب ندارند پس این فرصت را برای کمک به فقرا و محرومین غنیمت بداریم و فقط به فکر شکم خودمان نباشیم. مسلمان نمی‌تواند مسلمان باشد اگر اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد.
خطیب جمعه تهران سپس به مسئله مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود آرامشی را در دل‌های مؤمنان ایجاد کرد و مسئولان را دلگرم کرد و زمینه نزدیکی به همدیگر را فراهم کرد. دیدیم ایشان چه حمایتی از تیم مذاکره‌کننده با الفاظ دلنشین کردند. وقتی نائب امام زمان(عج) افرادی را غیور، متدین و شجاع می‌دانند این مایه مباهات و مسئولیت سنگینی برای آنهاست هر چند که این افراد ممکن است اشتباه کنند. لذا مجلس موظف است چتر نظارتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره‌کننده و حمایت ازحقوق ملت ایران باز کند و توقع نبود در این فرصت مجلس تعطیل شود.
وی تأکید کرد: مردم نیز باید در این شب‌ها دعا کنند زیرا این مسئله سرنوشت آینده است و یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است و باید عزتی که با خون شهدا در این ممکلت مهیا شده، حفظ شود زیرا ما ملتی هستیم که انقلاب کردیم و جایگاه خودمان را داریم. لذا صلابت امام و ولایت باید از سوی مذاکره‌کنندگان حفظ شود.
صدیقی درباره خطوط قرمز گفته شده از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبری در این جلسه فرمودند ما خطوط قرمزی که در جلسات عمومی مطرح می‌کنیم همانی است که در جلسات خصوصی نیز می‌گویم علاوه بر اینکه خطوط قرمزی دیگری را نیز بیان می‌کنیم.
وی افزود: ما در بعد انرژی امروز نیاز مبرم داریم و به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای احتیاج داریم.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: رهبری در این جلسه برخی پشت پرده‌ها را نیز بیان کردند. اینکه آمریکا داوطلب مذاکره می‌شود و کسی را خدمت رهبر انقلاب می‌فرستد و پیغام می‌دهند که می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و 6ماهه تحریم‌ها را برمی‌داریم. ولی آقا با بصیرت خاص خود می‌فرمایند ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم آن فرد واسطه نیز می‌گوید امتحان کنید، اما امتحان کردیم و دیدیم فرصت 6 ماهه به 2 سال رسید و چقدر باز هم زیاده‌طلبی می‌کنند.
وی تأکید کرد: دلیل اینکه آنها به مذاکره‌ روی آوردند این بود که ما دست پر داشتیم و غنی‌سازی 20درصد می‌کردیم و دیدند ایران با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند. اما اگر عقب‌نشینی کنیم می‌بینیم که وعده‌های آنها پوچ است و عمل نمی‌کنند.
صدیقی با بیان اینکه تحقیق و توسعه یکی دیگر از خطوط قرمز ماست، گفت: همچنین تحریم‌های مالی، بانکی و اقتصادی مربوط به شورای امنیت، کنگره امریکا و دولت این کشور باید فورا هنگام امضای توافق لغو شود. اجرای تعهدات ما نیز نباید منوط به امضای آژانس باشد زیرا آژانس در اختیار قدرت‌های بزرگ است.  ‌
خطیب جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی در  دیدار اخیر گفت: رهبری با بیانی لطیف و دلسوزانه در عین اینکه مسئولان را سرزنش نکردند اما چالشها را بیان کردند که اگر کسی دل و وجدانی دارد باید به پا خیزد. یکی از چالش‌های اقتصاد مقاومتی، سطحی‌نگری و بحث‌های روشنفکری است. اقتصاد مقاومتی حرکتی پویایی و شامل خلاقیت است و به قول یکی از مراجع بزرگ، عرضه می‌خواهد.
صدیقی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، حوصله و صبر لازم را می‌خواهد. آنچه ما در هسته‌ای، ماهواره، نانو و ... به دست آوردیم حاصل یکی دو شب نبود. در طی ده‌ها سال زحمت کشیده شد و به بار نشست.
وی افزود: همچنین برای تأمین نیازها بعضی راه‌ها آسان اما مهلک است وبعضی راه‌ها صعب‌العبور اما مفید است. معامله با دنیای غرب و وارد کردن کالاهای آنها سهولتی است که مهلک است.
صدیقی تصریح کرد: متاسفانه بعضی افراد که یا تربیت‌شده مکتب مادی غرب هستند و یا مأمورین اجانب می‌باشند می‌خواهند القا کنند که اگر می‌خواهیم مشکلات خود را حل کنیم باید از مبانی دینی خود عقب‌نشینی کنیم و با دنیای کفر کنار بیاییم. این مطلب خطرناکی است چون هم بی‌توجهی و انحراف اصول مکتب امام(ره) است و هم بی‌اعتمادی به مردم است.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: اگر ما مطالب را صادقانه با مردم در میان بگذاریم آنها قبول می‌کنند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس بچه‌های خود را به جبهه‌ها فرستادند. امام(ره) مردم ما را برتر از مردم صدر اسلام دانستند لذا باید از این مردم درس مقاومت گرفت.
صدیقی در پایان به جایگاه تکیه بر معنویت در مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر تقوا و ایمان باشد خدا قول داده است که هم الز زمین و هم از آسمان برکت می‌فرستد. لذا به هیچ وجه نباسد به دشمن تکیه کنیم.
بنابراین گزارش حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه تقوا سنگر است و بشر دائما در حال مصاف با ابلیس و جنود ابلیس است گفت: اینها علی الدوام، ایمان، معنویت، اخلاق و ارزش‌های دینی ما را مورد هجمه قرار می‌دهند.
وی افزود: اما انکه مهمتر از ابلیس و لشگریانش است، نفس شرور است. نفس اماره خطرش بیش از خطر ام الفساد قرن، آمریکا و رژیم جعلی تروریست اسرائیل و جانورهای دست‌ساز آمریکا و انگلیس، تکفیری‌های خونخوار است.
صدیقی با اشاره به اینکه آنچه انسان را در برابر دشمنان بیرونی و درونی بیمه می‌کند تقواست، گفت: ماه رمضان ماه تحصیل تقواست. تقوا یعنی رسیدن انسان به مرتبه‌ای از اقتدار روحی که در برابر آسیب‌های شیاطین داخلی و خارجی مصونیت پیدا کند.
وی یادآرو شد: رهبر انقلاب در بیانات نورانی اخیر به این نکته اشاره کردند که ما هم تقوای فردی و هم تقوای اجتماعی داریم. تقوای اجتماعی، مقاوم‌سازی امت است؛ ایجاد مصونیت برای ملت در برابر آسیب‌هایی است که دشمن برای او تدارک دیده است.
صدیقی در ادامه مباحث خطبه اول در موضوع تفسیر سوره حمد عنوان کرد: ربوبیت خدا مالکیت علیالاطلاق خدا تؤام با تربیت، تزکیه، مصاحبت کردن و موجود ضعیف دارای استعداد را در جهت مقصد نهایی یاری کردن است. خدا همواره از بنده‌اش حمایت می‌کند؛ «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا».
خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: لکن مسئله اساسی در تربیت وجود مربی و محبت وی است. ربوبیت مادر مظهر ربوبیت خداست که برای حفاظت از بچه‌اش شب و روز را می‌گذارد و این رشحه‌ای از ربوبیت خداست که در دل بنده نهاده شده است.
وی اضافه کرد: اما مهمتر از مربی، بذر لازم است که همان تعلیمات درست و زمینه است. ماه رمضان برای ظهور و بروز ربوبیت پروردگار از جایگاه خاصی برخوردار است. ماه رمضان ماه نزول کتب آسمانی است و ظرفیت جذب هدایت عرشی را دارد.
صدیقی در پایان تصریح کرد: ماه رمضان، ماه دعوت به بهشت است. لذا در قرآن برای ماه رمضان خصایصی ذکر شده است. اول اینکه نام هیچ ماهی جز ماه رمضان رد قرآن ذکر نشده است. دوم اینکه این ماه ظرف تورات، انجیل، زبور و قرآن کریم است و قرآن دفعتا در این ماه نازل شده است. ویژگی سوم ماه رمضان نیز این است که خدای متعال روزه این ماه را واجب کرده است و بندگان مؤمن را مهمان خود کرده است.

captcha