آتش جنایات آل سعود در یمن دامن خود آنها را خواهد گرفت/ ایدئولوژی قرآنی ایران در مذاکرات
کد خبر: 3322517
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
خطیب جمعه تهران:

آتش جنایات آل سعود در یمن دامن خود آنها را خواهد گرفت/ ایدئولوژی قرآنی ایران در مذاکرات

گروه سیاسی: آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنایات غربی‎ها و آل سعود در یمن و حمایت آنها از تروریست‎ها گفت: آنها فکر می‌کنند این جنایات را فقط به مسلمان‌ها می‌کنند اما آتش این فتنه به زودی دامان خودشان را هم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در ابتدا با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به روایتی از ایشان درباره نشانه‌‌های مروت گفت: امام حسن(ع) سه چیز را نشانه مروت دانستند؛ اول اینکه انسان بر دین خود حریص باشد. دوم اینکه مالش را اصلاح کند و سوم اینکه حقوق مردم را رعایت کند.
امامی کاشانی با اشاره به شرایط حساس و بی‌سابقه امروز جهان اسلام گفت: امروز یک مبارزه و جنگ میان اسلام و کفر هم در میدان مجازی و هم در میدان طبیعی است. میدان مجازی میدانی است که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات زهرآگین علیه اسلام صورت می‌گیرد و از آن علیه تمام فضائل و ارزش‌ها استفاده می‌شود. در میدان طبیعی هم امروز می‌بینیم که آمریکا و صهیونیسم و پول نفتی گروه‌هایی مانند داعش، القاعده، النصره و .. درست کرده‌اند و جوانان جاهل را از طریق تبلیغات فضای مجازی منحرف می‌کنند و عقاید تکفیری‌ها را تبلیغ می‌کنند.
وی در تشریح تکلیف در مقابل این تبلیغات سوء علیه اسلام گفت: جهان اسلام باید بیدار شود و خطبای جمعه باید معارف اسلام را بیان کنند. امروز می‌بینیم در کشوری اسلامی که ملتش مسلمان است اما مدیری صهیوینست دارد مانند آل سعود با یمن چه می‌کنند و در عراق و سوریه از داعش حمایت می‌کنند.
امامی کاشانی اظهار کرد: البته غربی‌ها و آل‌سعود فکر می‌کنند این جنایات را فقط به مسلمان‌ها می‌کنند اما آتش این فتنه به زودی دامان خودشان را هم خواهد گرفت.
خطیب جمعه تهران با درود صلوات به روح پرفتوح امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) مسئله اتحاد جامعه اسلامی را مطرح کردند و در این راستا هفته وحدت را تعیین کردند و در مقابل جنایات اسرائیل نیز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند تا ملت‌های اسلامی منسجم باشند و ببینند کجا ایستاده‌اند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب نیز بسیار عالی این راه را ادامه می‌دهند. ایشان در دیدار اخیر با شاعران فرمودند  که شعر باید در خدمت جدا شدن حق از باطل قرار گیرد و یا فرمودند آنان که ایجاد اختلاف می‌کنند و خود را هم شیعه و پیرو اهل بیت(ع) می‌دانند در واقع تشیعی انگلیسی دارند. تشیعی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به خلفا توهین می‌کند و کلمات زشت می‌گوید مگر غیر از تشیع انگلیسی است؟
امامی کاشانی با اشاره به انفجارهای تروریستی داعش در مساجد شیعیان در کویت و چندی پیش در عربستان گفت: این کارها را می‌کنند تا به شیعه بگویند سنی‌ها با شما چنین می‌کنند و از طرفی نیز به سنی‌ها می‌گویند شیعه‌ها هم در نمازهای شما چنین خواهند کرد.
وی تأکید کرد: مهم‎ترین وظیفه ما در دنیای امروز اتحاد، وحدت کلمه، معرفت، فهم و بیان اسلام و بازکردن نقشه‌های دشمن است.
خطیب جمعه تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه و دیدار مسئولان این قوه با رهبر انقلاب گفت:  قضات محترم توجه کنید حکم را به عدالت دهید و مبادا هوا و هوس شما را بگیرد.
وی همچنین توصیه‌هایی به کارشناسان پرونده‌ها و وکلا در جهت انجام درست وظایف بیان کرد و گفت: از شب قدر استفاده کنیم و بنا بگذاریم که عدالتی که امام علی(ع) مد نظر داشتند عملی کنیم.
امامی کاشانی در پایان با اشاره به مذاکرات گفت: ایدئولوژی اسلام و قرآن می‌فرماید: «از کفار نترسید و از من بترسید». این تفکر دینی است که ملت ایران، رهبری، دولت، مجلس و قوه قضائیه آن را دنبال می‌کنند و به 1+5 می‌گویم که اینها براساس همان ایدئولوژی ایستاده‌اند و از مواضعشان که براساس عزت، اقتدار و کیان ملت ایران است به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند.
بنابراین گزارش آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران در تشریح لیله القدر گفت: به این شب در سوره قدر و سوره دخان اشاره شده است که دارای ابعاد مختلفی است و یک بعد آن «تنزل الملائکه و الروح» است. در این شب ملائکه و روح (جبرئیل یا فرشته‌ای بالاتر از ایشان) دائما بین زمین و آسمان در رفت و آمد هستند.     
وی در ادامه به سؤال فردی در این باره از امام صادق(ع) در مورد امکان دیدن ملائکه در این شب اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در پاسخ فرمودند که در ماه رمضان اگر هر شب، صد بار سوره دخان را قرائت کنید شب قدر و تحولات ملائکه را می‌بینید.
امامی کاشانی درباره نظرات علمای اهل سنت درباره این شب گفت: «ماذری» یکی از علمای بزرگ اهل سنت در این رابطه می‌گوید که علمای اهل سنت براین مسئله اجماع دارند که شب قدر منحصر به آن شبی که قرآن بر پیامبر(ص) نازل شد نیست بلکه در تمام ساال‌ها(پیش از نزول قرآن در این ماه) تا قیامت برپا شود شب قدر در ماه رمضان بوده است.
وی افزود: مسئله دیگر این است که آنچه بر زمین نازل می‌شود به کجا می‌رود و در اختیار که قرار می‌گیرد. شیعه امامیه می‌گوید بر وجود حضرت ولی عصر(عج) وارد می‌شود. اهل سنت در این زمینه چند دسته‌اندولی تقریبا همه می‌گویند بر انسان‌های استثنایی و صادقین وارد می‌شود.
امامی کاشانی در پایان اظهار کرد: جبرئیل و ملائکه در این شب بر امام عصر(عج) نازل می‌شوند و آنچه دستور خداست به ایشان می‌گویند، اما  تکلیف ما چیست؟ تکلیف ما این است که خود را در آن مدار قرار دهیم که با تقوا، استغفار، نماز و روزه می‌توانیم در آن مدار قرار بگیریم.

captcha