ساخت محله صهیونیستی روی قبرستان مسلمانان در قدس
کد خبر: 3327934
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

ساخت محله صهیونیستی روی قبرستان مسلمانان در قدس

گروه بین‌الملل: شهرداری قدس اشغالی، طرح برپایی یک منطقه مسکونی صهیونیستی بر ویرانه‌های یک قبرستان تاریخی اسلامی در بخش غربی قدس را تصویب کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته ساماندهی و ساخت‌وساز محلی وابسته به شهرداری قدس اشغالی، هفته گذشته طرح برپایی 192 واحد مسکونی و یک هتل متشکل از 480 اتاق و یک مرکز تجاری در نقطه‌ای که برای صدها سال قبرستان مسلمانان قدس بوده را تصویب کرد.

اداره آثار رژیم صهیونیستی، عملیات حفاری در 6 نقطه از این قبرستان را آغاز کرده که در 5 نقطه آن، آثار و نشانه‌هایی از قبرها و اسکلت‌های عظیم‌الجثه یافت شده است.

مقبره‌ای که قرار است محله مسکونی بر آن واقع شود، نزدیک مقبره «مأمن الله» قرار دارد که شهرداری قدس اشغالی طی سال‌های گذشته، به رغم اعتراضات گسترده فلسطینی‌های ساکن قدس شریف و جنبش اسلامی در اسرائیل، موزه‌ای بر ویرانه‌های آن ساخت.

موسسه اوقاف و میراث الاقصی تاکید کرده که هدف شهرداری قدس از این طرح، تکمیل اقدامات خود برای یهودی‌سازی مقبره مأمن الله است.

این مؤسسه که از بزرگترین مدافعان مقدسات اسلامی در قدس و سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌آید، گفت: مقبره اسلامی به رغم تمام اقدامات رژیم اشغالگر برای محو تمدن و تاریخ عربی و اسلامی در قدس، همچنان مقبره باقی خواهد ماند.

captcha