توافقات مهر تأییدی بر صلح‌آمیز بودن انرِژی هسته‌ای ایران است
کد خبر: 3328987
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰

توافقات مهر تأییدی بر صلح‌آمیز بودن انرِژی هسته‌ای ایران است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه ایران هیچگاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است گفت: توافقات مهر تاییدی بر صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که فرزندان غیور و متعهد این مرز و بوم هستند، به خوبی و با رعایت خطوط قرمز نظام پای میز مذاکره نشستند و از حقوق ملت ایران دفاع کردند.
امام جمعه زاهدان گفت: با رهنمودهای مدبرانه مقام رهبری و مهارت و درایت نمایندگان ایرانی، خوشبختانه جمع بندی مذاکرات به گونه‌ای بوده است که حق ملت ایران نادیده گرفته نشد و پس از گذشت سال‌ها، رضایت تیم‌های هفت کشور مذاکره کننده جلب شد.
وی افزود: در طول این مدت، طرف‌های مذاکره کننده سعی داشتند تا وارد مسائل حاشیه‌ای منطقه شوند، اما نمایندگان ایران به آنان اجازه ورود به این مسائل را نداده و مذاکرات را تنها در چهارچوب مسئله هسته‌ای پیش بردند.
سلیمانی بیان کرد: این پیروزی و دستاوردهای هسته‌ای مرهون هدایت رهبری، وحدت امت، تبعیت از ولایت فقیه و خلاقیت و تعهد تیم مذاکره کننده ایران است که توانستند در چهار چوب مذاکره هسته ای مدیریت کنند و همه از تلاش صادقانه آنان قدردانی می‌کنیم.
وی گفت: ایران هیچگاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و کشورهای طرف مذاکره همیشه سعی داشتند اهداف ایران اسلامی را وارونه جلوه داده و آن را تهدیدی علیه دنیا معرفی کنند، اما این توافق مهر تاییدی بر صلح‌آمیز بودن انرِژی هسته‌ای ایران است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برداشته شدن تحریم‌ها قطعا سبب رونق اقتصادی مردم می‌شود، اما این تذکر ضروری است که دولت نباید سطح انتظارات مردم را در حل مشکلات اقتصادی بالا ببرد زیرا مشکلات اقتصادی کشور تنها مربوط به تحریم نیست بلکه بخش عمده آن نتیجه ضعف برخی مدیریت‌ها است که باید اصلاح شود.

captcha