برنامه برجام نباید موجب اختلافات اساسی در جامعه شود
کد خبر: 3332778
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
آیت‌الله خاتمی:

برنامه برجام نباید موجب اختلافات اساسی در جامعه شود

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عنوان کردند که برجام به دست آمده یک برنامه جامع و اقدام مشترک است، از این رو نباید اختلاف‌نظرها در این خصوص موجب اختلافات اساسی در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان،روز گذشته،دوم مرداد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره اهمیت تقوا در جامعه، اظهار کرد: هرکس به دنبال عزت در جامعه است تقوای الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد؛ چرا که سعادت دنیا و آخرت در گرو رعایت تقوای الهی است.
وی با بیان اینکه مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص امامت بیان فوق‌العاده‌ای دارد، افزود: مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص امامت بیان فوق‌العاده‌ای دارد، به طوری که پس از آن علمای دیگری به این فرمایش استناد کرده‌اند، زیرا خداوند متعال بنده‌های خود را دوست دارد و پیامبران الهی را فرستاده تا با کتاب و برنامه راه را به مردم نشان دهند. در واقع امامی که از طریق خداوند برای هدایت مردم برگزیده شود لطف خداوند متعال را نشان می‌دهد.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نداشتن صلاحیت جامع و کامل، ما از حضور حضرت مهدی(عج) بی‌بهره هستیم؛ چرا که ایشان ارزشمندترین گنجینه‌ای است که خداوند نزد خود نگه داشته است، لذا اعمال و رفتار ما مانع از ظهور می‌شود، به همین خاطر طبیعی است که مدت غیبت طولانی شود. در حقیقت، برای ظهور امام زمان(عج) باید شرایط مناسبی در جامعه فراهم شود، از این رو یکی از وظایف این است که توانمندان با تمام قدرت به فکر ناتوانان باشند و اگر می‌خواهید زمینه ظهور فراهم شود دلسوزی و مصلحت‌اندیشی باید برای دیگران نیز در نظر گرفته شود.
خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به دوم مردادماه سال 1358، عنوان کرد: نخستین جمعه مردادماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) یکی از مسائل مهم تعطیل شده نظام اسلامی احیا و اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‎الله طالقانی برپا شد. در حال حاضر در 800 مکان کشور نمازجمعه برگزار می‎شود؛ چرا که نماز جمعه آثار و برکات مختلفی از جمله اتحاد، دشمن‌شناسی، حرکت به موقع دارد.
آیت‌الله خاتمی یادآور شد: نمازجمعه مرکز نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی است، به طوری که در نمازجمعه مسائل اجتماعی و سیاسی مطرح می‎شود. در حقیقت نمازجمعه یکی از بهترین منادیان بصیرت بوده و عامل اتحاد و انسجام مردم و جامعه به شمار می‌رود. در ضمن نمازجمعه نماد یک جامعه دینی است که معیار سنجش خط امام و رهبری است.
امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات آل‌سعود، خاطرنشان کرد: 120 روز است که آل‌سعود نوکر بی‌جیره و مواجب آمریکا، مردم یمن را مورد حمله قرار داده و چهارهزار نفر را به شهادت رسانده است. همچنین سوم مرداد به عنوان روز تخریب بارگاه ائمه بقیع عنوان شده است که کج‌فهمی و عناد وهابیت نسبت به اسلام ناب موجب شد تا این تخریب صورت گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به پنجم مردادماه سال 57 به عنوان سال‌روز عملیات مرصاد، تاکید کرد: نیروهای عراقی با وجود اینکه تصور می‌کردند ظرف 48 ساعت به ایران برسند، اما مقاومت و ایستادگی مردم موجب شد تا موفقیت لازم در این زمینه کسب نشود. همچنین هشت مرداد سال‌روز شیخ شهاب‌الدین سهروردی است که مسوولان فرهنگی استان باید از این فرصت بهره کامل را ببرند.
آیت‌الله خاتمی متذکر شد: مقام معظم رهبری در جمع مسوولان عنوان کردند که برجام به دست آمده یک برنامه جامع و اقدام مشترک است، از این رو نباید اختلاف‌نظرها در این خصوص موجب اختلافات اساسی در جامعه شود. در واقع همه ما باید برای حفظ منافع و غرور ملی پشت مقام معظم رهبری بایستیم.

captcha