امروزه حجاب مسئله سیاسی و جهانی است/ پاسخ امام موسی صدر به بانویی بی‌حجاب
کد خبر: 3335059
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

امروزه حجاب مسئله سیاسی و جهانی است/ پاسخ امام موسی صدر به بانویی بی‌حجاب

گروه اندیشه: حجاب پارچه نیست بلکه پرچم و بیرق اسلام است و به همین خاطر دولت فرانسه برای پوشیدن روسری توسط دو دختر دبیرستانی تشکیل جلسۀ فوق‌العاده می‌دهد لذا باید توجه داشت حجاب امروزه به یک مسئله سیاسی و جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد لقمانی، مشاور و کارشناس خانواده در همایش حجاب و عفاف که سوم مردادماه در محل دائمی همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه رعایت چند نکته در ترویج و تبلیغ حجاب ضروری است، گفت: توجه به اینکه مخاطب از فطرت الهی، عقل و احساس برخوردار است از موارد لازم برای مبلغان حجاب است.

وی در رابطه با اهمیت کار فرهنگی با اشاره به سخنی از آیت‌الله خزعلی بیان کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب خدمت امام(ره) رفتند و گفتند می‌شود من ثواب همۀ نماز شب‌ها، و نماز و روزه‌هایم را به شما بدهم و ثواب یک اطلاعیۀ شما را بگیریم؟ اهمیت کار فرهنگی تا این اندازه است.

حجت‌الاسلام لقمانی در توضیح معنای فطرت گفت: فطرت نیرویی درونی در عمق وجود انسان است که خواهان خداست و حرف حق را می‌پذیرد، همچنان که دختر کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا به کتابخانۀ امیرالمؤمنین اصفهان نامه فرستاده بود و درخواست تفسیر قرآن به زبان انگلیسی را کرده بود.

این مشاور خانواده در همین راستا با بیان اینکه برخی استاد خراب کردن دین مردم هستند و حرف حق را با زبان نیش‌دار بیان می‌کنند، اظهار کرد: سخن ما باید چند درجه عقل مخاطبان را ارتقا دهد؛ سخنانی مانند عالم محضر خداست از جملاتی است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان امر حجاب ابتدا باید خودشان به باور برسند، اضافه کرد: یکی از باورهایی که باید به آن برسیم این است که حجاب پارچه نیست بلکه پرچم و بیرق اسلام است و به همین خاطر دولت فرانسه برای پوشیدن روسری توسط دو دختر دبیرستانی تشکیل جلسۀ فوق‌العاده می‌دهد؛ لذا باید توجه داشت حجاب امروز یک مسئلۀ سیاسی و جهانی است.

حجت‌الاسلام لقمانی به رفتار امام موسی صدر در مقابل حرکت خانمی در اروپا اشاره کرد و گفت: وقتی پس از سخنرانی ایشان خانمی برای دست دادن به ایشان جلو آمد، ایشان به آن خانم گلی تقدیم کردند و در جواب آن خانم که پرسیده بود: دست ندادی که مبادا نجس شوی؟ گفتند: چون تو ارزش داری و گوهر قیمتی هستی نمی‌خواهم دستم به تو برسد.

این مشاور خانواده در بیان علت حجاب نامناسب فرزندان در خانواده‌های محجبه گفت: دلیلش این است که ما ایجاد انگیزه می‌کنیم در حالی که باید ابتدا اندیشه و توجه به خود ارزشمندی را به وجود بیاوریم.

حجت‌الاسلام لقمانی با بیان اینکه اصل حجاب برای خانه‌نشین شدن بانوان نیست چراکه در این صورت دیگر نیاز به حجاب نبود، ادامه داد: این امر به معنای پرسه زدن در خیابان‌ها نیست بلکه به معنای حضور اجتماعی و نقش مفید ایفا کردن است.

captcha