ضرورت توجه بیشتر به مزار شهدا در خوی
کد خبر: 3336261
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

ضرورت توجه بیشتر به مزار شهدا در خوی

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خوی گفت: توجه به مزار شهدا باید با همکاری بیشتر مسئولان همراه بوده و در همین راستا باید اقدامات جدی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام شکوری، امام‌جمعه خوی صبح دیروز، پنجم مردادماه در جلسه زیارت عاشورای اداره برق شهرستان خوی که در مزار شهدای گمنام تشکیل شد، با انتقاد شدید از غربت و مظلومیت مزار شهدای گمنام اظهار داشت: حدود 4 سال است که این شهدای بزرگوار در این مکان دفن شده‌اند در حالیکه هیچ‌گونه فعالیتی در ارتباط با مزار آنان صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: در ارتباط با شهدای بزرگوار در طول سالیان متعدد مطالب زیادی گفته شده است و بعضی مطالب آن‌قدر تکرار شده که خاصیت خود را از دست داده و دلیل آن بی‌توجهی افراد در ارتباط با شهدای گمنام خلاصه می‌شود.

شکوری تصریح کرد: همه مسئولان نظام و مردم جامعه و سایر انسان‌هایی که از بیت المال ارتزاق می‌کنند سر سفره‌ای نشستند که این شهدای مظلوم فراهم کرده‌اند لذا نباید از اهداف و آرمان‌های آن‌ها غافل باشیم.

وی گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید هر انسانی که دو روز او مساوی باشد مغبون است و اگر روز دومش از روز اول بدتر باشد نفرین شده است و اگر انسانی که بصورت روزمره در نفس خود پیشرفت مشاهده نکند رو به کاستی و زیان می‌رود و هرکس رو به نکسان و کاستنی باشد مرگ او بهتر از زنده ماندن اوست.

شکوری بیان کرد: برای مغبونیت عوامل متعددی وجود دارد که موجب می‌شود انسان سرمایه معنوی خودش را از دست بدهد از آن جمله است غفلت او از وظایف و تکالیف شرعی و اجتماعی خویش و بالاتر از او اینکه انسان غافل فکر بکند که روزگارش در حال خدمت و عبادت می‌گذرد و بدتر از آن این است که انسان چنین خیال بکند که از جمله بهترین انسان‌های کره زمین است.

captcha