خرافه‌گرایی در دنیان کنونی نوعی جهالت مدرن است
کد خبر: 3336276
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

خرافه‌گرایی در دنیان کنونی نوعی جهالت مدرن است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه نقده با بیان اینکه خرافه‌گرایی در دنیان کنونی نوعی جهالت مدرن است، گفت: خرافه‌گرایی یکی از بزرگترین معضلات بشری بوده که از چندین قرن پیش دیدگاه انسان را در مورد دنیای اطراف خود مورد تأثیر قرار داده است.

حجت‌الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه نقده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: خرافه‌گرایی و اعتقاد به رمال‌ها و حرف‌های آنان نه‌تنها در دین اسلام بلکه در تمامی ادیان الهی مورد نهی قرار گرفته چراکه خداوند متعال این امر را مانع پیشرفت انسان و عامل جهالت می‌داند.

وی در ادامه افزود: دعا کردن و تضرع به درگاه خداوند یکی از بهترین اعمال یک فرد مسلمان برای طلب استغفار و ارتباط با خداوند بوده ولی متأسفانه افرادی سودجو از این امر سوء استفاده کرده و به دلایل مختلف و ادعای آیند‌ه‌نگری برای افراد پول‌های کلانی به جیب می‌زنند.

منیری با اشاره اینکه خرافه‌گرایی در دنیای کنونی یک جهالت مدرن است اظهار کرد: ذکر دعا و ارتباط با خدا جایگاه ویژه ای داشته ولی این موضوع نباید با دعانویسی و ایجاد باورهای غلط و روحیه تلقینی به فرد توام شود، چراکه باعث ایجاد مشکلات فردی و روحی در اشخاص خواهد شد.

وی تصریح کرد: روحانیون و مبلّغان دینی نقش مهمی در بازدارندگی مردم از انحرافات دینی داشته و باید این قشر فرهیخته با ایجاد ارتباط بیشتر با مردم و حمایت مردم برای حضور در مساجد تمامی افراد را امر به معروف و نهی از منکر کرده و آن‌ها را هدایت کنند.

منیری دعانویسی را حربه‌ای برای دشمنان اسلام دانست و گفت: قطعاً جامعه با پرورش چنین افکاری در بین مردم جلوگیری خواهد کرد و این امر فقط با آگاهی بیشتر مردم و حمایت های مبلغان دین عملی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه نقده بیان کرد: راه‌های صحیح ارتباط با خداوند باید برای مردم تشریح شده و با توجه به مقتضیات جامعه با بهره‌گیری از فضاهای مجازی می‌توان نقش مهمی در هدایت افراد به دام افتاده در چنگال رمال‌ها انجام داد.

captcha